سفیر آمریکا در سازمان ملل: به برجام باز می‌گردیم اگر …

double-quot تهران - جارپرس - سفیر آمریکا در سازمان ملل در یکی سخنرانی به بیان مواضع دولت آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران و احیای توافق هسته‌ای پرداخت.
کد خبر : 53910
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 فروردین 1400 - 13:24
سفیر آمریکا در سازمان ملل: به برجام باز می‌گردیم اگر …

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت خواهد کرد و در عین حال برای مقابله با آنچه تهدیدهای ناشی از رفتار خصومت آمیز ایران خوانده شده است، فعالیت می کند.
گرینفیلد که عالی رتبه ترین مقام دولت بایدن بود که در کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی  «جی استریت» سخنرانی می کرد، گفت که دولت بایدن این هدف مشترک با رژیم صهیونیستی را دارد که هیچ گاه به ایران اجازه ندهد به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند اما قصد دارد از طریق دیپلماسی به این مقصود برسد.
او درباره موضع دولت آمریکا در زمینه برجام(توافق هسته ای) گفت: ما اگر ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش بازگردد، آماده بازگشت به توافق هستیم. همان طور که با مشارکت‌مان در مذاکرات ادامه دار وین نشان دادیم، در حال همکاری با شرکای بین‌المللی هستیم تا ببینیم آیا چنین چیزی امکان پذیر هست یا نه.
به گزارش ایسنا، اظهارات این مقام آمریکایی درباره هدف مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر ایران در حالی مطرح می‌شود که مقام معظم رهبری در فتوایی تولید، نگه داری و به کارگیری تسلیحات اتمی را حرام اعلام کرده اند و طبق این فتوا، مقامات ایران گفته اند که برنامه هسته ای ایران، تنها اهداف صلح آمیز را دنبال می کند.
اظهارات گرینفیلد پیرامون مذاکرات وین نیز در حالی مطرح می شود که ایران خواستار لغو تمامی تحریم های آمریکاست تا پس از راستی آزمایی آن ها،  اقدامات جبرانی اش را که پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ انجام داد و شامل کاهش تعهدات داوطلبانه هسته ای اش می شد را به حالت قبلی بازگرداند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.