0 نظر
129 بازدید

سفیریمن درسوریه: اتهام عربستان علیه ایران به خاطر توجیه شکست در یمن است

double-quot

دمشق-جارپرس-‘نایف احمد القانص’ سفیر یمن در سوریه گفت: عربستان برای سرپوش گذاشتن و توجیه شکست خفت بار در تجاوز به یمن، بار دیگر به اتهام زنی علیه ایران روی آورده است.

کد خبر : 23563
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1396 - 8:05
سفیریمن درسوریه: اتهام عربستان علیه ایران به خاطر توجیه شکست در یمن است

 

به گزارش جارپرس از ایرنا،نایف احمد القانص افزود: عربستان در ابتدای یورش به یمن با اتهام زنی به ایران این جنایت را آغاز کرد و اکنون برای سرپوش گذاشتن بر جنایت ها و شکست خود در رسیدن به اهداف نیز همان اتهام های بی پایه را تکرار می کند.
وی اظهارداشت: تجاوزگری که بدون هیچ توجیهی، به یمن حمله کرده و هزاران انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده در جایگاهی نیست که دیگر کشورها را متهم کند.
القانص با بیان اینکه عربستان با یورش به یمن خود را درجایگاه رژیم صهیونیستی قرارداد، اضافه کرد: ولیعهد عربستان در روزهای گذشته اعلام کرد که یورش به یمن به منظور جلوگیری از پیدایش حزب اللهی دیگر در جنوب عربستان انجام گرفته است.
وی گفت: باتوجه به اینکه وظیفه و ماموریت اصلی حزب الله، مبارزه با رژیم صهیونیستی است فقط رژیمی مانند رژیم صهیونیستی باید از حزب الله و نهادهای مشابه آن احساس خطر کند.
سفیر یمن در دمشق بیان کرد: امروز تنها عامل جلوگیری کننده از برقراری صلح و امنیت و پایان بحران یمن، آل سعود و مزدوران آن هستند.
القانص افزود: ایران در این مواجهه دخالتی ندارد و هیچ نظامی ایرانی در خاک یمن حضور ندارد و یمن به طوری محاصره است که حتی غذا و دارو به ملت مظلوم آن نمی رسد، چگونه ایران می تواند با وجود این محاصره محکم، دخالتی در این جنگ داشته باشد.
وی اضافه کرد: از ابتدای بحران یمن و حمله ظالمانه آل سعود تاکنون آنچه از ایران مشاهده شده، تلاش برای کاهش رنج های ملت مظلوم یمن بوده است که این اقدامات نیز با رفتارهای زشت عربستان و دیگر هم پیمان های آن به جایی نرسیده است.
القانص گفت: ملت یمن با تمام شیوه های قانونی و مجاز ازخود و خاک خود دفاع می کنند و همزمان برای آشتی داخلی و پایان یافتن تجاوز به شرط تامین شدن منافع ملت تلاش می کنیم ولی امروز نهادهای بین المللی و برخی کشورهای غیر مستقل به برده دلارهای نفتی عربستان و هیمنه آمریکا تبدیل شده اند به عنوان مانعی در مقابل پایان یافتن این جنگ ایستاده اند.
وی افزود: امروز وظیفه ما دفاع از کشور در مقابل این متجاوزان است تا زمانی که دست از تجاوزگری بردارند.
سفیر یمن در دمشق اظهارداشت: امروز مواضع کشورهای متجاوز به یمن در بخش نظامی و سیاسی با تناقض بسیاری روبروست که این تناقض ناشی از شکست در جنگ و ترس از تحمل هزینه های بیشتربرای این تجاوز بدون دستاورد است.
القانص اضافه کرد: وزیران خارجه این کشورها اعلام کردند که برای پایان یافتن جنگ تلاش می کنند درحالی که فرماندهان ارتش این کشورها بر شعله ور تر کردن آتش جنگ تاکید کردند.
وی گفت: تمام جنگ افزارهای ارتش و یگان های مردمی یمن ساخت داخل و ناشی از توسعه صنایع دفاعی برای پاسخگویی به نیازهای دوره جنگ است.
القانص افزود: کشوری که از زمین، هوا و دریا محاصره است و ورود به آن امکان پذیر نیست، چگونه می تواند موشک را از خارج وارد کند.
سفیر یمن در دمشق اظهارداشت: همه تجهیزات نظامی یمن، نتیجه نیاز نیروهای مسلح و اختراع ناشی از این نیاز و عزم و اراده نیروهای مسلح است.
القانص بیان کرد: تجاوز به یمن یک تجاوز عربی نیست بلکه اقدامی آمریکایی – صهیونیستی است که با بکارگیری مزدوران عربی و غیرعربی آغاز شد و ادامه یافت.
وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده ازحماقت حاکمان کشورهای عربی که برای حفظ تخت خود به حمایت های آمریکا نیازدارند، این جنگ را آغاز کردند و همچنان از نیروها و اموال این کشورها برای ادامه این جنگ و تسلط بر این آبراه مهم و ثروت های یمن تلاش می کنند.
القانص گفت: مزدوران عربی آمریکا و اسرائیل تاکنون بارها بر دستیابی به همه اهداف این تجاوز و ازبین بردن تمام توان دفاعی یمن تاکید کرده اند و اکنون در پایان سال سوم، موشک های ساخت یمن به عمق خاک عربستان می رسد و این کشورها باید به حال خود و اهداف خود گریه کنند.
وی بیان کرد: ملت یمن با عزم و اراده مستحکم مانند روز نخست تجاوز در مقابل متجاوزان ایستاده اند و تا روزی که این تجاوزگران به شکست خود اعتراف کنند ملت و نیروهای مسلح یمن به دفاع از خود و کشور خود ادامه می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.