سفر مشاور ارشد بایدن به خاورمیانه، ‌تلاش آمریکا برای آزادی اسرای اسرائیلی

double-quot تهران- جارپرس-مقامات آمریکایی و اسرائیلی از سفر هفته آینده مک گورک، مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل و چندین کشور دیگر خاورمیانه به منظور انجام گفت وگو درباره جنگ غزه و تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی خبر دادند.
کد خبر : 135795
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 10:59
سفر مشاور ارشد بایدن به خاورمیانه، ‌تلاش آمریکا برای آزادی اسرای اسرائیلی

به گزارش روز یکشنبه جارپرس از ایرنا از آکسیوس، ‌سفر مک گورک بخشی از تلاش دولت بایدن برای همکاری با گروه هایی است که خواستار جلوگیری از یک جنگ منطقه‌ای و دستیابی به یک توافق برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی و توقف درگیری ها در غزه هستند.

پیش از این بیل برنز، رئیس سیا و تونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا سفرهای مشابهی را طی دو هفته گذشته به منطقه داشته اند که البته موفقیت چندانی برای توقف جنگ و آتش بس در غزه به همراه نداشت.

به گزارش آکسیوس، انتظار می رود مک گورک در مسیر خود به سمت خاورمیانه در بروکسل نیز توقف کند تا با اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و متحدان اروپایی واشنگتن در مورد جنگ غزه رایزنی کند.

دو مقام اسرائیلی می گویند که او روز سه شنبه به اسرائیل سفر کرده و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر دفاع و روسای سرویس های امنیتی و جامعه اطلاعاتی اسرائیل دیدار خواهد کرد. بازدید از عربستان سعودی، اردن و قطر و بحرین از برنامه های دیگر مک گورک خواهد بود.

مقامات اسرائیلی همچنین اعلام کردند که مبادله حدود ۸۰ زن و کودکی که از ۷ اکتبر به اسارت حماس درآمده اند با زنان و نوجوانان فلسطینی در بند اسرائیل، یکی از ایده های مورد بحث در این سفر خواهد بود. احتمالا اجازه ورود سوخت به غزه نیز از دیگر مفاد این توافق خواهد بود.

طبق اظهارات مقامات اسرائیلی و آمریکایی، این ایده در حالی قرار است تحت بررسی قرار گیرد که هنوز توافق قریب الوقوعی برای مبادله اسرا انتظار نمی رود.

گفته می شود از آغاز حمله طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، تمرکز دولت بایدن و شورای امنیت ملی کاخ سفید عمدتاً بر جنگ غزه و تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی بوده و رییس جمهوری آمریکا هر روز با تیم امنیت ملی خود در این خصوص ملاقات می کند.

براساس این گزارش، مک گورک صرفا به دلیل حضور بایدن و سالیوان در نشست سران اپک (APEC)، برای ایجاد تعامل مستقیم در منطقه و همچنین اروپا برای این ماموریت انتخاب شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.