سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه

double-quot تهران - جارپرس - دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای که روز چهارشنبه(۱۹ بهمن) در مسکو برگزار می‌شود، صبح امروز(۱۸ بهمن) تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
کد خبر : 114447
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 بهمن 1401 - 8:41
سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در این نشست که با حضور دبیران، مشاوران و نمایندگان نهاد امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان برگزار می‌شود، تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
در حاشیه این نشست، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با برخی همتایان خود نیز به‌طور جداگانه دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.
شمخانی همچنین در این سفر در ادامه نشست‌های مشترک دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه که اخیرا و در جریان سفر آبان‌ماه سال‌جاری پاتروشف به ایران در تهران برگزار شد، نشست دیگری را با همتای روسی خود برای بررسی مسائل دوجانبه و پیگیری پروژه‌های مشترک اقتصادی، فناوری و تجاری دو کشور برگزار می‌کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین با برخی دیگر از مقامات عالی فدارسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
سلسله نشست‌های گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ پایه‌گذاری شد.
گفتنی است؛ نشست‌های اول و دوم گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و نشست سوم و چهارم  نیز با میزبانی هندوستان در دهلی‌نو و  تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.