سفر امروز معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان

double-quot تهران - جارپرس - وزارت خارجه آمریکا از سفر معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه این کشور به لبنان، طی امروز (سه‌شنبه) خبر داد.
کد خبر : 53324
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 فروردین 1400 - 13:10
سفر امروز معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از الحره، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیوید هیل، معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا امروز و در سفری سه روزه به لبنان می‌رود.

طبق این بیانیه، این سفر تا ۱۵ آوریل ادامه خواهد داشت و هیل در جریان آن با رهبران و مقامات لبنان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که هیل در جریان دیدار با مقامات لبنان به نگرانی‌های واشنگتن نسبت به وخامت اوضاع اجتماعی و اقتصادی در تمامی مناطق لبنان اشاره خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین به بن بست سیاسی در لبنان که منجر به بدتر شدن اوضاع شده است، می‌پردازد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که هیل مقامات و رهبران احزاب لبنان را تحت فشار قرار خواهد داد تا با یکدیگر دیدار کرده و یک دولت توانمند و قادر به انجام اصلاحات اقتصادی و اداری تشکیل دهند.

حریری ماه اکتبر پس از استعفای دولت حسان دیاب در پی انفجار بندر بیروت که ۲۰۰ کشته و خسارات مالی گسترده‌ای در این شهر بر جای گذاشت، مامور تشکیل کابینه شد.

آخرین نشست حریری و عون هیچ نتیجه چشمگیری در پی نداشت. اختلاف‌نظرها میان دو طرف بر سر تشکیل کابینه ماه‌هاست ادامه دارد و همین امر امیدها به تغییر روند فروپاشی مالی و بحران وخیم اقتصادی این کشور نابود می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.