سرنوشت نامشخص سفارتخانه های افغانستان در دیگر کشورها

double-quot تهران- جارپرس-با گذشت یک ماه از سقوط کابل و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان تاکنون هیچ تصمیمی در مورد از سرگیری فعالیت‌ نمایندگی‌های سیاسی این کشور در دیگر کشورها گرفته نشده است.
کد خبر : 68339
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 8:48
سرنوشت نامشخص سفارتخانه های افغانستان در دیگر کشورها

به گزارش جارپرس ازایرنا از طلوع نیوز، وزارت اطلاعات و فرهنگ کابینه موقت افغانستان در مورد ازسرگیری فعالیت سفارتخانه های این کشور اعلام کرد که وزارت امور خارجه در مورد نمایندگی‌های سیاسی‌ تصمیم خواهد گرفت.

سعید خوستی عضو کمیسیون فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت تصمیم در این مورد به زودی از سوی وزارت خارجه اعلام خواهد شد و افزود که نمایندگی‌های سیاسی و دیپلماتیک در خارج از کشور بدون مشورت وزارت خارجه فعالیت نخواهند داشت.

خوستی افزود: نمایندگی‌های که در بیرون از کشور هستند اکنون از امارت اسلامی (طالبان) نمایندگی می‌کنند و وزارت خارجه در این مورد کار می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

به گزارش طلوع نیوز با طولانی شدن وضعیت نامعلوم سفارتخانه های افغانستان، شماری از دیپلمات های این کشور در وضعیت بلاتکلیف بسر می‌برند و برخی از آنان در جستجوی پناهندگی هستند.

به گفته دیپلمات های افغانستان، چند ماه پیش حقوق ماهانه، کرایه‌ خانه و دیگر مصارف از سوی حکومت افغانستان پرداخته نشده است.

از سوی دیگر نیز نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل متحد از دبیر کل این سازمان خواسته است تا ماموریت وی را تمدید کند.

سخنگوی سازمان ملل متحد به رویتز گفت که غلام اسحق‌زی نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد، در نشست بیست هفتم ماه سپتامبر به نمایندگی از افغانستان شرکت خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.