سرعت سرایت “اومیکرون” نگران کننده است

double-quot تهران - جارپرس - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سویه جدید کروناویروس موسوم به «اومیکرون» تاکنون در ۳۸ کشور گزارش شده و سرعت سرایت بالای این سویه، نگران کننده است.
کد خبر : 76165
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 21:17
سرعت سرایت “اومیکرون” نگران کننده است

 

اورنگ ایلامی یکشنبه ۱۴ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران نسبت به گسترش سریع تر «اومیکرون» نسبت به سایر سویه‌های کروناویروس هشدار داد و گفت: بیشتر جهش‌های قبلی کرونا که در دنیا رخ داده، در ایران نیز مشاهده شده است،

او پوشش پایین واکسیناسیون در آفریقای جنوبی را یکی از علت‌های مهم شیوع سویه جدید کرونا در این کشور دانست و افزود: انجام واکسیناسیون عمومی در ایران همراه با رعایت مستمر شیوه نامه‌های بهداشتی، تا حد قابل قبولی خطر سویه جدید کرونا ویروس را کاهش می‌دهد.

ایلامی با ابراز نگرانی نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، اضافه کرد: تجربه‌های قبلی نشان داده به‌ دلیل رفت‌ و آمد زیاد با کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس، احتمال ورود این سویه به کشور وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش بیمارستان‌های معین کرونا در شیراز و شهرستان‌های فارس برای مقابله با موج احتمالی کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به روزهای سرد سال و گسترش سویه جدید کرونا در دنیا، وضعیت شیوع کرونا در استان به صورت روزانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پایش و تمهیدات و اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا از انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک به عنوان موثرترین و ارزان ‌ترین روش‌های مقابله با سویه جدید کروناویروس نام برد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دقیق و متعهدانه شیوه نامه‌های بهداشتی، بتوانیم ضمن جلوگیری از موج جدید کرونا در کشور از به خطر افتادن جان عزیزانمان نیز جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.