در آیین الحاق انبوهی از پهپادها به ارتش؛

سرتیپ آشتیانی: تمامی تحولات منطقه و جهان را رصد می‌کنیم

double-quot تهران- جارپرس-وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه همواره تمامی تحولات منطقه و جهان را رصد می‌کنیم، گفت: فناوری‌های نوین و به روز در دنیا بررسی و با نیازهای نیروهای مسلح تطبیق داده می‌شود.
کد خبر : 138168
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 بهمن 1402 - 13:31
سرتیپ آشتیانی: تمامی تحولات منطقه و جهان را رصد می‌کنیم

به گزارش  جارپرس از ایرنا، امیر سرتیپ آشتیانی روز سه‌شنبه در آیین الحاق انبوهی از پهپادها به ارتش با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین وظایف وزارت دفاع، تجهیز و تسلیح نیروهای مسلح در جهت دفاع از کشور است، اظهار داشت: الحاق این پهپادها در توان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همواره تمامی تحولات منطقه و جهان رصد می شود، افزود: فناوری های نوین و به روز در دنیا بررسی و با نیازهای نیروهای مسلح تطبیق داده می شود تا در راستای دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات زمینی، هوایی، دریایی و فضایی بومی سازی و تولید شود.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم در مسیر دفاع از کشور و افزایش قدرت بازدارندگی و ارتقا توان رزمی نیروهای مسلح تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و دشمن ناامید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیین الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی رزمی، شناسایی، انهدامی و راداری طراحی و تولید شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برگزار شد.

در این آیین، انواع پهپادهای راهبردی چند منظوره ابابیل ۴ و ابابیل ۵ با قابلیت اجرای انواع ماموریت های شناسایی، مراقبت، جنگ الکترونیک، جمع آوری اطلاعات سیگنالی، رزمی و همچنین پهپادهای آرش و باور با قابلیت اجرای ماموریت انهدامی، دور برد و نقطه زن و نیز پهپاد جت کرار با قابلیت اجرای انواع ماموریت‌های هدف، رزمی و رهگیر هوایی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

پهپادهای ارتقا یافته تحویلی، به سامانه‌های خود حفاظتی و ضد جنگال، ناوبری چندگانه بومی و تسلیحات هوشمند نقطه زن تجهیز شده و دارای قابلیت ویژه و روزآمد در بهره گیری ترکیبی با سایر سامانه های سلاح و عملیات شبکه محور هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.