0 نظر
158 بازدید

سخنرانی ترامپ در نقد جمهوری‌خواهان و خروج از افغانستان به عنوان “شرم‌آورترین رویداد تاریخ”

double-quot تهران - جارپرس - دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با عصبانیت زیاد اعضای حزب خود را مورد حمله قرار داده و با انتقاد از اینکه جمهوری‌خواهان کنگره به جو بایدن، ریییس جمهور فعلی آمریکا، فرصت بیشتری برای افزایش سقف بدهی‌ها داده‌اند، از آنان خواست تا قدری "شهامت" از خود نشان دهند.
کد خبر : 70364
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 14:53
سخنرانی ترامپ در نقد جمهوری‌خواهان و خروج از افغانستان به عنوان “شرم‌آورترین رویداد تاریخ”

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از دیلی میل، در حضور هزاران طرفدار پرشور در محل نمایشگاه‌های ایالت آیووا، ترامپ یکی از بزرگترین سخنرانی‌های خود را ایراد کرد.

او به برنامه‌های دخل و خرج بایدن به عنوان یک “فاجعه سوسیالیستی” که منجر به ایجاد تورم همراه با رکود اقتصادی می‌شود، حمله کرد و افتخار کرد که هرگز نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نپذیرفته، اما بیشترین خشم خود را نثار “میچ مک‌کانل” رهبر جمهوری خواهان سنا به خاطر همکاری با دموکرات‌ها برای افزایش سقف بدهی دولت کرد.

وی در توصیه به هم حزبی‌هایش گفت: جمهوری خواهان کنگره باید قوی بمانند؛ الآن زمان آن نیست که آن‌ها بخواهند جا بزنند، عقب بکشند، تسلیم شوند یا بترسند… هرچه بادا باد‍؛ نگران استیضاح شدن نباشید، نگران هیچ چیزی نباشید.

ترامپ در این سخنرانی گفت:‌ اما انگار بعضی‌هایشان شهامت و توانایی این‌ کار را ندارند.

در هفته گذشته، ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه، با دموکرات‌ها هم رای شده و با متوقف کردن “اطاله بررسی” مسئله سقف بدهی دولت، عملا به دولت بایدن فرصت بیشتری برای دفع یک بدهی قریب‌الوقوع دادند.

ترامپ در این باره گفت: حالا آن‌ها (دموکرات‌ها) دو ماه فرصت بیشتری دارند تا ما را خراب کنند.

سفر ترامپ به آیووا در آغاز تقویم انتخاباتی، آخرین قطعه پازل حضور او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

این ایالت یک مکان کلیدی برای همه کاندیداهای انتخابات ۲۰۲۴ است. جایگاه آن به عنوان اولین گروه آرای الکترال این فرصت را به نامزدها می‌دهد تا بتوانند شروع قوی‌ای در انتخابات داشته باشند.

ترامپ همچنین در این سخنرانی گفت که ژنرال مارک میلی، مشاور ارشد نظامی خود را برای پیشنهاد رها کردن هشتاد میلیارد دلار تجهیزات نظامی در افغانستان، “دیوانه” خطاب کرده بود.

ترامپ بارها خروج بایدن از افغانستان و جاگذاشتن خودروها و اسلحه‌هایی که ممکن است به دست طالبان بیافتند را محکوم کرده است.

ترامپ در مقابل هزاران طرفدار جمهوری‌خواه در آیووا، مدعی شد که در زمان ریاست جمهوری‌اش، به میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش گفته که این ایده افتضاحی است.

وی در ادامه گفت: می‌دانید چه فهمیدم؟ میلی بعدها همین پیشنهاد را به بایدن داد‍، اینکه رها کردن تسلیحات، از خارج کردنشان کم هزینه‌تر است.

او گفت: روسیه و چین در حال حاضر نمونه‌هایی از بالگردهای ما را که آمریکا در افغانستان رها کرده، دارند. آنها در حال تجزیه و تحلیل بالگردهای آپاچی، مطالعه روی آنها هستند و به زودی بهترین تجهیزات را مونتاژ می‌کنند.

او گفت: نیروهای آمریکایی هنگام خروج از افغانستان چندین بالگرد قدیمی را تخریب کردند، اما نوع جدید آنها را نه و اکنون این تجهیزات دست دشمنان ما قرار دارند.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: ما ارتش را بازسازی کردیم و این کار بسیار دشوارتر از خروج نیروها از پاکستان … از … از افغانستان بود. ما به پاکستان کمک می‌کردیم، اما هیچوقت نپرسیدیم که چرا در مقابل میلیاردها میلیارد دلاری که به پاکستان می‌دهیم، آنها هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

وی هم‌چنین گفت که خروج آمریکا از افغانستان توسط دولت بایدن “شرم آورترین رویداد در تاریخ ما” است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بنا به توافقنامه صلحی که در دوحه میان نمایندگان آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰، در زمان ریاست جمهوری ترامپ به امضا رسیده بود، نیروهای آمریکایی را به طور کامل از افغانستان خارج کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.