0 نظر
198 بازدید

سامانه «تاد» و حمله گسترده علیه کره جنوبی در چین

double-quot
پکن – جارپرس – ساعاتی پس از اعلام امضای رسمی واگذاری زمین گلف «سئونگجو» کره جنوبی به وزارت دفاع این کشور برای استقرار سامانه موشکی پیشرفته آمریکا موسوم به «تاد»، دولت و رسانه های چین به طور گسترده این کشور را مورد حمله و انتقادهای شدید خود قرار دادند.
کد خبر : 19666
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 اسفند 1395 - 7:30
سامانه «تاد» و حمله گسترده علیه کره جنوبی در چین

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، نخستین واکنش در ارتباط با این موضوع، توسط «گینگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین صورت گرفت که گفت؛ این کار پیامدهای سنگینی برای کره جنوبی و آمریکا داشته و دو کشور تاوان سختی در این رابطه پرداخت خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد که کشورش بر هم زدن توازن منطقه، ایجاد اختلال در امنیت و صلح و ثبات و همچنین به چالش کشیدن حق حاکمیت خود را بر نمی تابد.
همزمان رسانه های گروهی چین نیز به طور گسترده کره جنوبی را مورد حمله و انتقاد قرار داده و خواستار تحریم کالاهای کره ای شده اند.
روزنامه چاینا دیلی چین نوشته است که «گروه لاته» مکان های تجاری بسیاری در چین دارد و وقت آن رسیده است مردم با تحریم این گروه که زمین خود را در اختیار وزارت دفاع برای استقرار سامانه آمریکایی «تاد» قرار داده است، ‌درس خوبی به این گروه بدهند.
این نشریه افزوده است: این گروه برنامه ها و ارتباطات تجاری گسترده و همچنین مشتریان زیادی از چین دارد، ‌اما با این کار به پکن پشت کرده است و حالا باید مجازات شود.
روزنامه گلوبال تایمز، تارنمای ارگانی حزب حاکم و خبرگزاری رسمی شین هوا نیز نوشته اند که کره جنوبی با این کار خود را به خطر انداخته است.
پیشتر نیز دولت چین از جمله وزارتخانه های خارجه و دفاع این کشور به کره جنوبی هشدار داده بودند که با استقرار این سامانه آمریکایی در خاک خود، قربانی سیاست های کاخ سفید خواهد شد.
گزارش رسانه های چین حاکی است که کره جنوبی استقلال تصمیم گیری خود را با این کار به مخاطره انداخته است و آرایش این سامانه خطری برای امنیت ملی چین هم محسوب می شود.
گلوبال تایمز نوشته است: این کار نشان می دهد که کره جنوبی رویکردی خصمانه در برابر چین و روسیه اتخاذ کرده است و می خواهد اتحاد نظامی قوی تری با آمریکا داشته باشد.
این نشریه تصریح کرده است که «تاد» برای کره جنوبی امنیت به ارمغان نمی آورد، زیرا چین و روسیه تدابیر مقابله جویانه ای در این خصوص اتخاذ خواهند کرد.
وزارت دفاع کره جنوبی و «گروه لاته» (صاحب زمین گلف) امروز سه شنبه به رغم اعتراضات مردمی در منطقه «سئونگجو»، سند رسمی واگذاری این زمین را امضا کردند.
کره جنوبی و آمریکا می گویند، استقرار سامانه «تاد» برای مقابله با تهدیدها و حملات احتمالی موشکی کره شمالی کاملا ضروری است.
چین و روسیه به عنوان منتقدان اصلی اجرای این طرح می گویند، این سامانه به گونه ای طراحی شده است که رادارهای آن می تواند اطلاعاتی را از موشک های این دو کشور جمع آوری کند و حتی به سامانه دفاعی آمریکا در ژاپن مرتبط شود.
«تاد» سامانه موشکی ضد بالستیک است که توسط شرکت تسلیحاتی آمریکا «لاکهید مارتین» ساخته شده و برد رادار آن هزار کیلومتر، برد عملیاتی موشک ۲۰۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۰ هزار و ۸۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.