سامانه اطفاء حریق از وقوع حریقی گسترده در مرکز تهران جلوگیری کرد

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به وقوع حریق درانباری یک ساختمان تجاری در محدوده مرکزی تهران گفت که استفاده از سیستم اطفای حریق در این محل از وقوع حادثه‌ای بزرگ جلوگیری کرد.
کد خبر : 128085
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 19:35
سامانه اطفاء حریق از وقوع حریقی گسترده در مرکز تهران جلوگیری کرد

به گزارش جارپرس از ایسنا، سیدجلال ملکی در این‌باره گفت: وقوع حادثه حریق در یک ساختمان تجاری در ساعت ۱۲:۳۸ امروز به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان سه ایستگاه را به محل حادثه واقع در خیابان امیرکبیر، خیابان ناظم الاطباء جنوبی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه نخستین گروه از آتش‌نشانان حدود چهار دقیقه بعد از اعلام وقوع حادثه در محل حاضر شدند، اظهارکرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انباری حدودا ۵۰ متری در طبقه پنجم یک ساختمان پنج طبقه تجاری رخ داده و بخش‌هایی از آن که مملو از لوازم یدکی و کارتن بود، کاملا شعله‌ور شده بود. در همین راستا نیز آتش‌نشانان اقدامات خود برای اطفاء حریق را آغاز کرده و دقایقی بعد موفق به خاموش کردن کامل شعله‌های آتش شدند.

ملکی با بیان اینکه درپی این حریق دود زیادی فضا را در برگرفته بود، گفت: اما خوشبختانه تجهیز این انبار به سیستم اطفاء حریق از بروز حادثه‌ای دلخراش و غیرقابل جبران جلوگیری کرد. حوادث بسیاری بوده که از چنین حریقی آغاز شده و به چندین مغازه و بخش اعظمی از ساختمان را در برگرفته بود، اما در این مورد وجود سیستم هوشمند خاموش کننده آتش از شیوع حریق جلوگیری کرده بود. همچنین یکی از همسایگان نیز با توجه به آشنایی که با کپسول‌های اطفاء حریق داشته وارد عمل شده و اقدام به خاموش کردن آتش کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و لکه‌گیری به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند. همچنین کارشناس حریق سازمان نیز اقدامات خود برای یافتن علت وقوع حادثه را در دستورکار قرار دادند.

محمد اسماعیل توکلی، سرپرست اورژانس تهران نیز در این‌باره به ایسنا گفت: درپی این حادثه دو دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شده و درمجموع به یک نفر خدمات امدادی در محل ارائه شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.