سالانه ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد نیاز است

double-quot
یزد – جارپرس – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رسیدن به رشد هشت درصدی در حوزه اقتصاد کشور به عنوان چشم‌انداز تعریف شده است گفت: برای تحقق آن به سالانه ۷۵۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

کد خبر : 19195
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 7:46
سالانه ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد نیاز است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا حسین ابویی مهریزی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به رشد منفی صنعت در سال‌های گذشته اظهار داشت: با همت همه دستگاه‌ها و متولیان امر تولید و صنعت در بخش خصوصی و دولتی خوشبختانه در ۶ ماهه نخست امسال با رشد چهار درصدی روبه‌رو بودیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طول فعالیت دولت یازدهم عنوان کرد: پیش از این در فضای کسب و کار در جهان، رتبه ۱۵۲ را داشتیم که اکنون به رتبه ۱۲۰ رسیده‌ایم و از نظر رقابت‌پذیری که باید کالای قابل قبولی داشته باشیم نیز از رده ۸۲ به ۷۶ رسیده‌ایم.
ابویی مهریزی با اشاره به برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: این برنامه نهایی شده و در طول دولت یازدهم، ۱۵۹ طرح با سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیارد دلاری اجرا شده که ۵٫۵ میلیارد دلار ان پس از برجام سرمایه‌گذاری شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۶۸ طرح و سرمایه‌گذاری خارجی نیز به بهره‌برداری رسیده اظهار داشت: طرح‌های نیمه تمام زیادی نیز بهره‌برداری شده که برای ۲۸۳ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز هفت پروژه کلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده افزود: در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۶۱ پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر و ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صادر شده است.
ابویی مهریزی، ظرفیت تولید فولاد خام را ۲۱ میلیون تن برشمرد و گفت: در مدت سه سال این میزان به ۳۰ میلیون تن در سال رسیده و در زمینه سایر تولیدات نیز رشد قابل قبولی داشته‌ایم و توسعه اشتغالزایی نیز به همراه داشته است.
وی در ادامه با بیان اینکه ائمه جمعه، همواره پشتیبان بخش صنعت و معدن بوده و یک پتانسیل در این حوزه ارزشمند هستند و اطلاعات و آگاهی خوبی در این بخش دارند ادامه داد: به طور قطع از جنبه‌های فقهی، سیاسی و حقوقی نیز می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.
ابویی مهریزی گفت: وجود ائمه جمعه و علمای بزرگ برای ما افتخار است و بهره‌مندی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آنان در سطح استان موجب توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و رونق اقتصادی خواهد شد.
هم اکنون ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی ، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون ۶ هزار و ۶۲۲هکتار است و بیش از ۹۲ درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خورد، کوچک و متوسط است که ۶۰درصد اشتغال صنعتی استان و ۴۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.