سالانه ۱۰۰هزار ابتلا به سرطان در ایران

double-quot
مشهد – جارپرس – مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بررسیهای انجام شده سالانه افزون بر ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطانها در ایران رخ می دهد.
کد خبر : 19361
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 7:20
سالانه ۱۰۰هزار ابتلا به سرطان در ایران

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، دکتر کاظم زنده دل روز سه شنبه در حاشیه کنگره بین المللی ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت در مشهد افزود: مرگهای ناشی از سرطان در ایران سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر گزارش می شود که برخی از بیماران سالها با آن درگیر بوده اند.
وی ادامه داد: بر اساس یافته های علمی ۴۰ درصد سرطانها قابل پیشگیری و حدود ۶۰ درصد سرطانها نیز قابل درمان هستند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موفقیت درمان در سرطانهای مختلف متفاوت است بطوری که هم اکنون موفقیت درمان سرطان پستان در ایران بالای ۹۰ درصد در صورت تشخیص به موقع است.
وی افزود: ‘ثبت بیماریها’ یکی از برنامه های جدید وزارت بهداشت است که در دولت تدبیر و امید کلید خورد و هم اکنون نهادینه سازی نظام ثبت بیماریهای مختلف از جمله سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی در کشور در حال اجراست.
دکتر زنده دل ادامه داد: هم اکنون نظام ثبت بیماری سرطان در استانهای گلستان، آذربایجان شرقی و فارس بطور کامل و با گزارش دهی دقیق نهادینه شده است.
وی به مزایای نظام ثبت بیماریها اشاره و بیان کرد: ثبت اطلاعات مربوط به انواع بیماریها و شرایط بهداشتی و درمانی بیماران، تصمیم گیری صحیح مدیریتی در زمینه درمان و مراقبت از بیماران را در پی دارد.
مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت گفت: نظام ثبت بیماریها از سالها قبل در کشورهای پیشرفته در حال اجراست و ایران جزو معدود کشورهای در حال توسعه است که نهادینه سازی نظام ثبت بیماریها را طی سالهای اخیر در اولویت قرار داده است.
نخستین کنگره بین المللی ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا ۲۸ بهمن جاری ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.