سازمان ملل کمک‌های انسانی به تیگرای را به حالت تعلیق درآورد

double-quot تهران - جارپرس - پس از حمله هوایی ارتش اتیوپی به اردوگاه آوارگان، سازمان ملل از تعلیق کمک‌های بشردوستانه به منطقه تیگرای در شمال اتیوپی خبر داد.
کد خبر : 80026
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 8:56
سازمان ملل کمک‌های انسانی به تیگرای را به حالت تعلیق درآورد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ، آژانس اضطراری سازمان ملل اعلام کرد که آژانس‌های امدادرسان پس از حمله هوایی مرگبار ارتش اتیوپی به کمپ آوارگان که به کشته شدن ده‌ها عیرنظامی منجر شد، کار خود را در منطقه تیگرای به حالت تعلیق درآوردند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل “اوچا” در بیانیه ای اعلام کرد که این حمله نیمه شب جمعه در شمال غربی تیگرای رخ داد و به کشته شدن دستکم ۵۶ غیرنظامی منجر شد.

رویترز به نقل از چند امدادگر در اتیوپی و شاهدان عینی گزارش داد که حمله هوایی اتیوپی در منطقه شمالی تیگرای ۵۶ کشته و ۳۰ زخمی در کمپ آوارگان برجای گذاشت.

دو امدادگر که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند که مقامات محلی تعداد کشته‌شدگان را تأیید کرده‌اند و تصاویری از مجروحان را هنگام انتقال به بیمارستان‌ها ارسال کردند که شامل تعداد زیادی کودک نیز می‌شود.

این دو منبع گفتند که این حمله اردوگاهی نزدیک مرز با اریتره را هدف قرار داد.

به دنبال این حمله دولت آمریکا نیز پیام شدید اللحنی را به دولت اتیوپی به رهبری آبی احمد ارسال و در این پیام اعلام کرد، حملات بی‌وقفه نیروهای ارتش اتیوپی به اقلیم تیگرای که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد، “غیرقابل قبول” است.

واشنگتن همچنین خواستار پایان فوری اقدامات خصمانه در اتیوپی و آغاز گفت‌وگوی ملی فراگیر شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.