سازمان ملل متحد: داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است

double-quot
تهران – جارپرس – سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به علت روبرو شدن با کاهش درآمد ناشی از فروش نفت و دریافت باج و خراج و کاهش توانایی برای جذب جنگجویان تازه،از نظر نظامی در موضع دفاعی قرارگرفته است.
کد خبر : 19126
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 7:18
سازمان ملل متحد: داعش در موضع دفاعی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد در ایالات متحده، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با این حال به شورای امنیت هشدار داد که داعش همچنان تهدید عمیقی است، زیرا بخشی از زیان ها و آسیب های وارد شده به خود را در میدان نبرد، جبران کرده است.
بر اساس این گزارش، داعش از نظر نظامی در چند نقطه شامل افغانستان، عراق، لیبی و جمهوری عربی سوریه، در موضع دفاعی قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: با توجه به کاهش درآمد داعش، این گروه شبه نظامی وادار به فعالیت با تکیه بر بودجه اضطراری شده است.
درآمد داعش از فروش غیرقانونی نفت عمدتا از میدان های نفتی استان دیرالزور (سوریه) از ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ به ۲۶۰ میلیون دلار در سال گذشته (۲۰۱۶) کاهش یافته است.
این گزارش به دولت ها (منطقه خاورمیانه) هشدار داده است که در باره تلاش های داعش برای یافتن راه های و مسیرهای تازه کسب درآمد هشیار باشند و نسبت به ربوده شده روزنامه نگاران و امدادگرانی که به نقاط بازپس گرفته شده از داعش سفر می کنند، ابراز نگرانی کرده است.
این گزارش می افزاید: سفر جنگجویان خارجی به عراق و سوریه (برای عضویت در داعش) به علت اجرای اقدامات امنیتی دولت های (منطقه) و همچنین افت جذابیت این گروه، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
چند کشور عضو سازمان ملل متحد اعلان کرده اند: با توجه به اینکه بیشتر اعضای این گروه که قصد ترک عضویت داعش را داشته اند، تاکنون از آن خارج شده اند، بسیاری از جنگجویان خارجی سرسخت در عراق و سوریه باقی خواهند ماند.
این گزارش می افزاید: توانایی داعش برای جذب جنگجویان تازه کاهش یافته است و جنگجویان آن به صورت فزاینده ای میدان ها و عرصه های نبرد را ترک می کنند.
بر اساس این گزارش، روش های مخابراتی و به کارگیری نیروهای تازه داعش در واکنش به فشار نظامی به این گروه در عراق و سوریه به میزان فزاینده ای به سوی روش های پنهانی تر و مخفیانه تر مانند کاربرد اینترنت تاریک، رمزگذاری پیام ها و افراد پیام رسان، گرایش پیدا می کند.
گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد به شورای امنیت می افزاید: این گروه همچنان پیروان و طرفدارنش را تشویق می کند تا در بیرون مناطق درگیری و میدان های نبرد، به اجرای حملات (به اهداف غیرنظامی) ادامه دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.