0 نظر
128 بازدید

سازمان ملل: داعش از ده ها هزار غیرنظامی در موصل به عنوان سپر انسانی استفاده می کند

double-quot

تهران – جارپرس – سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی در شهر موصل عراق به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

کد خبر : 21274
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 - 4:58
سازمان ملل: داعش از ده ها هزار غیرنظامی در موصل به عنوان سپر انسانی استفاده می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان ملل تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی ممکن است همچنان دربند گروه داعش در شهر موصل باشند. از این غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می شود.
این موضوع را ‘ برونو گدو’ نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل در عراق به خبرنگاران در ژنو اعلام کرد.
این مقام سازمان ملل افزود: ما می دانیم که گروه داعش این غیرنظامیان را همزمان با ترک مناطقی که درگیری در آنجا وجود دارد، به مناطق دیگر موصل انتقال می دهند. با توجه به نبود امکانات اولیه زندگی در این مناطق این غیرنظامیان در شرایط وخیمی زندگی می کنند. این غیرنظامیان از هر طرف با درگیری احاطه شده اند.
به گزارش ایرنا، نیروهای نظامی عراقی در جدیدترین اقدامات خود چهار روستا را در غرب شهر موصل از اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند .
سرلشکر’عبدالامیر رشید یارالله’ فرمانده عملیات ازادسازی موصل ‘قادمون یا نینوی ‘ دیروز پنجشنبه اعلام کرد که روستاهای البویر ، اللزاکه ، السلام وساختمان نظامی المنصور و ایستگاه تصفیه آب البویر درغرب موصل توسط نیروهای عراقی از دست گروه تروریستی تکفیری داعش خارج شد .
عملیات ارتش عراق برای آزادسازی غرب موصل اواسط فوریه گذشته آغاز شد و نیروهای عراقی تاکنون بخش های زیادی از این منطقه را آزاد کرده اند و داعش هم اکنون تنها کنترل یک درصد از شهر موصل را در اختیار دارد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.