سارق هفت میلیارد ریالی ارزهای دیجیتال خوزستان دستگیر شد

double-quot تهران- جارپرس- رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: فردی در خوزستان با سوء استفاده از اعتماد همکار خود اقدام به سرقت هفت میلیارد ریال ارز دیجیتال کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر : 98426
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 15:43
سارق هفت میلیارد ریالی ارزهای دیجیتال خوزستان دستگیر شد

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارایه مرجوعه قضایی مبنی بر به سرقت رفتن ‏ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌ خود به ارزش هفت میلیارد ریال، ‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ حسینی ادامه داد:متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت ارزی شده، ولی با مشاهده مستندات گردآوری شده و ادله مجرمانه دیجیتال استخراجی از تجهیزات دیجیتال هوشمند توقیف شده از متهم، راهی جز پذیرفتن بزه انتسابی نداشت.

وی گفت: متهم در بیان شیوه مجرمانه خود اظهار کرد که با توجه به اینکه شاکی در یک فروشگاه شریک من است از اعتمادم سوءاستفاده کرده و با ورود به سیستم و حساب کاربری کیف پول، ارزهای دیجیتال وی را به سرقت بردم.

رییس پلیس فتا خوزستان هشدار داد: شهروندان پیش از ورود به بازار رمزارزها، علم و دانش خود را افزایش دهند و با مطالعه و تحقیق لازم در این بازار سرمایه‌گذاری کنند؛ همچنین در حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری در صرافی‌ها دقت لازم را داشته باشند.

وی از معرفی متهم به دادسرا برای تکمیل مراحل قانونی خبر داد و گفت:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی http://www.cyberpolice.ir ‏و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.