سئول: «کره شمالی هسته‌ای» هرگز به رسمیت شناخته نخواهد شد

double-quot تهران – جارپرس -وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد کره شمالی هرگز به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای به رسمیت شناخته نخواهد شد و تلاش برای دستیابی به این تسلیحات تنها منجر به تحریم های بیشتر علیه این رژیم خواهد شد.
کد خبر : 134094
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 11:07
سئول: «کره شمالی هسته‌ای» هرگز به رسمیت شناخته نخواهد شد

به گزارش جارپرس از ایرنا ا وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: «جامعه بین المللی مسلما توسعه هسته ای و موشکی و تحریکات کره شمالی را تحریم خواهد کرد. صرف نظر از اقدامات و ادعاهای کره شمالی، در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای این کشور هرگز به رسمیت شناخته نخواهد شد و تحریم های جامعه بین المللی بیشتر خواهد شد.»

وزارت خارجه کره جنوبی این اظهارات را در پاسخ به بیانیه روز گذشته چو سون هوی، وزیر امور خارجه کره شمالی، که مدعی بود در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای توسط کره شمالی یک تمرین قانونی حق حاکمیت است، بیان کرد.

وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه خود از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) که هفته گذشته در پاسخ به آخرین اقدام پیونگ یانگ برای تقویت سیاست نیروی هسته ای خود در قانون اساسی تشکیل شده بود، انتقاد کرد.

کره شمالی هفته گذشته چهاردهمین نشست مجلس عالی خلق (SPA) را با حضور کیم جونگ اون رهبر کشور برگزار کرد و به اتفاق آرا تصمیم گرفت ماده ۵۸ از فصل ۴ قانون اساسی سوسیالیستی را تکمیل کند تا حق موجودیت و پیشرفت کشور را در جهت جلوگیری از جنگ و حفاظت از صلح منطقه ای و جهانی با توسعه سریع تسلیحات هسته ای به سطح بالاتر، تضمین کند.

چو سون هوی تاکید کرد کره شمالی”اقدامات غیرقانونی و بی پروای نیروهای متخاصم، از جمله آمریکا، که اعمال قانونی حاکمیت کشور را به عنوان “تحریک” و “تهدید” برچسب گذاری می کند، به شدت محکوم می کند.”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.