زیبایی به قیمت تیغ جراحی

double-quot
زنجان – جارپرس – چشم وهم چشمی و غلبه بر ناکامیهای گذشته از جمله عواملی است که افراد را به جراحی زیبایی ترغیب می کند؛ به اعتقاد کارشناسان تعدادی از این عمل ها توجیه منطقی ندارد و مشاوره از این اقدام و صرف هزینه های هنگفت پیشگیری می کند.
کد خبر : 18890
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395 - 13:21
زیبایی به قیمت تیغ جراحی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، آمارها نشان می دهد عمل های جراحی زیبایی در جامعه به ویژه در میان زنان بیش از گذشته افزایش یافته است که این روند می تواند تبعاتی ناخوشایند از ابعاد مختلف داشته باشد.
طبق آمارهای اعلام شده، شایع‌ترین عمل جراحی زیبایی در ایران جراحی بینی است و بر همین اساس ایران رتبه اول را در جهان دارد.
امروزه اغلب جوانان به دلایل متعدد به عمل زیبایی به ویژه جراحی بینی مبادرت می کنند و هر روز نیز بر تعداد متقاضیان این نوع عمل افزوده می شود و در این میان حتی افرادی که نیازی به عمل جراحی ندارند با چهره های قابل قبول و بی نقص هم به فکر تغییر چهره خود با انواع و اقسام جراحی ها می افتند، بی آنکه به تبعات منفی آن اندیشه باشند.
مینا ۳۰ ساله که ۲ سال پیش به عمل جراحی زیبایی بینی اقدام کرده در این ارتباط می گوید: تا حدودی مشکل انحراف بینی داشتم و قدری علاقه مند بودم این عضو صورتم شکل نرمال داشته باشد؛ بر این اساس اقدام به این کار کردم.
وی اظهار می کند: از آنجا که متخصص مربوطه برای انجام این کار بسیار برایم مهم بود پس از بررسی و جستجوی فراوان به فردی که کارش خوب بود، مراجعه کردم و با هزینه ای بالاتر بینی ام را به تیغ جراحی سپردم.
مینا ادامه می دهد: پس از انجام این عمل تنفسم تا حدودی بهتر و چهره ام خیلی متناسب شده و الان از انجام این کار راضی هستم.
اما مهدی ۲۷ ساله با وجود عمل زیبایی جراحی بینی از مشکلات ناشی از آن می گوید: به دلیل شکستگی بینی و اشکال در تنفس و از همه مهم تر زیبایی که برایم بسیار مهم بود، نسبت به این نوع عمل مبادرت کردم.
وی بیان می کند: با وجود اینکه ۳ سال پیش و با هزینه بالایی این کار را انجام دادم مشکلاتی دارم و وقتی ورزش میکنم یا چیزی به این عضو برخورد می کند، دچار نارحتی می شوم.
مهدی ابراز می کند: با عوارض چنین عمل های جراحی آشنایی داشتم، اگر مشکل تنفسی نداشتم، هرگز به انجام عمل زیبایی بینی اقدام نمی کردم.
وی خاطرنشان می کند: امروزه حتی پسران نیز به دلیل جلب توجه بیشتر به عمل زیبایی بینی اقدام می کنند که متاسفانه در برخی مواقع سپردن آن به پزشکان غیرمتخصص غیر مربوطه عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

*** چشم و هم چشمی یکی از علل افزایش عمل جراحی زیبایی
عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران نیز با اشاره به اینکه امروزه عمل جراحی زیبایی به ویژه جراحی بینی و لیپوساکسن در جامعه بیش از گذشته افزایش یافته است، ادامه می دهد: زنان بیش از مردان متقاضی این نوع عمل ها هستند.
نجات حسینی یادآوری می کند: گسترش تبلیغات در فضای مجازی و مشاهده افراد مشهوری که اقدام به عمل های جراحی زیبایی کرده اند، موجب شده است افراد به انجام این عمل ها به ویژه جراحی بینی گرایش یابند و به این کار اقدام کنند.
وی ابراز می کند: در اغلب اوقات مشاهده می شود، افرادی نیز به لحاظ داشتن چهره ای نرمال و بینی سالم نیز خواستار انجام عمل زیبایی بینی هستند که علت انجام این امر نیز برتری جویی، کمال گرایی، رقابت، چشم هم چشمی، رفاه طلبی و فرزند سالاری است.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و دانشیار مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه می دهد: البته عمل جراحی زیبایی باید به طور آگاهانه و بر اساس استانداردها انجام شود و بی توجهی به این موضوع پیامدهایی متعدد برای فرد به همراه دارد.

** متقاضیان به متخصصان متبحر مراجعه کنند
وی، بابیان اینکه مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر گسترش روز افزون جراحی های زیبایی تاثیر گذار است، ابراز می کند: بررسی ها نشان می دهد، عمل های زیبایی در قشر متوسط و با تحصیلات پایین تر بسیار شایع است.
وی ابراز می کند: بر این اساس توصیه می شود، متقاضیان برای جراحی های زیبایی، آگاهانه و بر اساس شناخت و مطالعه به فوق تخصص های متبحر این رشته مراجعه کنند.
این عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران خاطرنشان می کند: پزشکان و متخصصان غیر مربوطه نیز با هزینه های کمتر و بدون مهارت کافی به انجام عمل زیبایی بینی اقدام می کنند در حالی که متقاضیان باید به تبعات و عوارض مراجعه به این افراد آگاه باشند.
وی بیان می کند: موضوع مهم دیگری نیز که وجود دارد، این است که انجام لیپولیز چربی شکم و پهلو توسط پزشکان عمومی علاوه بر عوارض شدید آن خطر مرگ و میر را به دنبال دارد.

** مدگرایی و تبلیغات از علل افزایش عمل های جراحی زیبایی
یک روانشناس نیز با بیان اینکه عمل جراحی زیبایی بینی به دلیل وجود عارضه ای پزشکی در صورت توجیه منطقی مشکلی ندارد،می گوید: در صورتی که انجام این نوع عمل فقط به دلیل زیبایی باشد، نیاز به بررسی بیشتر دارد و این اقدام می تواند ناشی از کمبود اعتماد به نفس، عزت نفس، و وجود خلا در زندگی باشد.
احسان فکور می افزاید: انسان نیازهای متعددی دارد که یکی از آنها نیاز به جلب توجه است و در این میان زنان به دلیل خصوصیاتی و تاحدودی محدودیت های اجتماعی به زیبایی اهمیت بیشتری می دهند و حتی انجام عمل های جراحی در میان زنان بسیار بیش از مردان است.
این روانشناس ادامه می دهد: این در حالی است زنانی که از موقعیت های اجتماعی و شغلی بالاتری برخوردار هستند کمتر به انجام عمل جراحی زیبایی اقدام می کنند و می توان گفت ناکامی، نرسیدن به موفقیت ها و اهداف از پیش تعیین شده موجب می شود فرد به چنین اعمالی مبادرت کند.
وی بیان می کند: از سوی دیگر گرایش مردان نیز مانند زنان به عمل های جراحی به ویژه زیبایی بینی افزایش پیدا کرده است که مد گرایی، چشم هم چشمی و تبلیغات از جمله علل مهم آن به شمار می رود.
فکور ابراز می کند: مردان نیز مانند زنان به دلیل از دست دادن موقعیت های گذشته، ناکامی و شکست ها از عمل های زیبایی به ویژه جراحی بینی به عنوان یک مکانیزم دفاعی برای جلب توجه بیشتر و کمبود کاستی ها استفاده می کنند.

*** لزوم ارائه مشاوره های روانشناسی به متقاضیان عمل های جراحی زیبایی
این روانشناس با اشاره به اینکه اغلب جراحی های زیبایی به ویژه بینی توجیه منطقی ندارد و به درخواست خود متقاضی انجام می شود، ادامه می دهد: ناراحتی های روحی روانی، وسواس فکری و عملی، خود شیفتگی و افسردگی نیز می تواند از علل دیگر این اقدام باشد.
وی ابراز می کند: وجود یک روانشناس در کلینیک ها و یا مطب ها می تواند از بسیاری از عمل های زیبایی که تبعاتی دارد، به میزان قابل توجهی جلوگیری کند.
فکور خاطرنشان می کند: مداخلات روانشناسی از ابعاد مختلف می تواند تاثیرات مفیدی به دنبال داشته باشد و علاوه بر متقاعد کردن متقاضی عمل جراحی برای تجدید نظر در این تصمیم، از انجام عمل های جراحی غیر ضروری و صرف هزینه های هنگفت پیشگیری کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.