زنگنه: روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت از لایه های نفتی تولید خواهد شد

double-quot
رشت – جارپرس – وزیر نفت از تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت از لایه های نفتی پارس جنوبی در آینده نزدیک برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر : 19808
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 اسفند 1395 - 12:49
زنگنه: روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت از لایه های نفتی تولید خواهد شد

بیژن نامدار زنگنه روز سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه رفع موانع تولید گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جنوب کشور چه در مناطق خشکی و چه دریا برنامه های مفصلی داشته و داریم ، اظهار کرد: بزرگترین میدان مشترک ما میدان گازی پارس جنوبی است که خوشبختانه اکنون در موقعیتی قرار گرفته ایم که از سال های آینده ، چه تولید روزانه و چه تولید تجمعی مان از همسایه مان ( قطر) عقب نیفتیم و امیدوارم که بتوانیم از آن جلو بزنیم.
نامدار زنگنه اضافه کرد: درحوزه های خشکی نیز بیشترین تمرکزمان بر روی توسعه حوزه های نفتی مشترک یادآوران، یاران و آزادگان در غرب کارون است که تولیدش نزدیک به ۲۸۰ هزار بشکه در روز است و طی سالجاری از این میزان فراتر خواهد رفت ، در میدان های کوچکتر کارهای دیگری هم داریم که دنبال می کنیم.
وزیر نفت با اشاره به میدان نفتی سردار جنگل گفت: در منطقه خزر ، تنها منطقه کشف شده قطعی مان میدان سردار جنگل است که میدان مشترک نیست اما در میدان هایی که مشترک می دانیم هنوز با همسایه هایه مان به توافق نرسیدیم و نه آنها برداشت می کنند و نه ما برداشت می کنیم.
وی ادامه داد: ما روی آنها ادعا داریم و فکر می کنیم در محدوده ۲۰ درصدی اختصاصی ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه سایت نفتی سردار جنگل در عمق ۸۰۰ – ۹۰۰ متری قرار دارد ، گفت: حداکثر عمق در آب های خلیج فارس یکصد متر است که یک غواص می تواند به راحتی کارهایش را انجام بدهد اما برای حضور در آب های ۸۰۰- ۹۰۰ متری نیاز به تکنولوژی مخصوص است.
وی کار در میدان سردار جنگل را نیازمند مشارکت شرکت هایی با تجربه دانست و گفت: کارهای پیچیده و سرمایه سنگینی برای این کار نیاز است که باید تامین شود.
وی گفت: البته امکان این را داریم که در آن منطقه در حریم منطقه گیلان یک صنعت پایه قوی برای پتروشیمی راه اندازی کنیم که اگر سرمایه گذار پیدا شود ، اجازه خوراکش را می دهیم.
شرکت در جلسات اقتصاد مقاومتی ،کارگروه رفع موانع تولید ، نشست توسعه گردشگری و بازدید هوایی از سایت نفتی سردار جنگل رودسر از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر نفت به استان گیلان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.