0 نظر
172 بازدید

زمین لرزه ۵.۲ ریشتری قوچان را لرزاند/احتمال وقوع زلزله‌ای قوی‌تر طی یک هفته آینده

double-quot تهران - جارپرس - زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر در ساعت ۸:۳۲:۳۰ به‌ وقت محلی امروز، ۲۲ شهریور ماه قوچان را لرزاند.
کد خبر : 67832
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 13:01
زمین لرزه ۵.۲ ریشتری قوچان را لرزاند/احتمال وقوع زلزله‌ای قوی‌تر طی یک هفته آینده

 

بنا بر گزارش سازمان لرزه‌نگاری کشور در ساعت ۸:۳۲:۳۰ به‌ وقت محلی امروز، ۲۲ شهریور ماه، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۲ ریشتر قوچان را لرزاند.

مختصات و مرکز این زمین‌لرزه که در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد که ۳۷.۰۸ شمالی و ۵۸.۸۶ شرقی بوده است.

همچنین این زلزله ۳۱ کیلومتری قوچان در خراسان رضوی، ۳۶ کیلومتری چاپشلو در خراسان رضوی و ۴۳ کیلومتری چکنه در خراسان رضوی به وقوع پیوسته است.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهرهای مشهد، نیشابور، درگز و بجنورد هم احساس شد.

زمین لرزه ۳.۵ ریشتری بار دیگر قوچان را لرزاند/۹:۵۰

پس از زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری که قوچان را لرزاند، ۲ زمین‌لرزه دیگر نیز این شهرستان را لرزاند.

بنا بر گزارش سازمان لرزه‌نگاری کشور این زمین‌لرزه ۳.۵ ریشتری، ۲۲ شهریور، ساعت ۹:۰۸:۲۰ در عمق ۶ کیلومتری زمین قوچان را لرزاند.

این زمین لرزه در ۲۴ کیلومتری قوچان، ۳۷ کیلومتری چکنه و ۴۱ کیلومتری چاپشلو رخ داد.

همچنین زلزله دیگری با قدرت ۲.۸ در عمق ۷ کیلومتری زمین و در ساعت ۸:۵۶ به وقوع پیوسته است.

شبکه‌های گاز در قوچان و درگز پایدار است/۱۰:۲۱

رئیس امور HSE و مدیریت بحران شرکت گاز خراسان رضوی گفت: زلزله امروز دوشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰ خساراتی به شبکه‌ها و تاسیسات گازرسانی استان در قوچان و درگز وارد نکرده است.

محمد ایمانی فر با اعلام این خبر اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده تاکنون وضعیت شبکه‌ها و ایستگاه‌های گازرسانی خراسان رضوی در مناطق قوچان و درگز پایدار است و خسارتی ناشی از وقوع زلزله به تاسیسات وارد نشده است.

وی افزود: هم‌اکنون تیم‌های امدادی شرکت گاز استان در سطح روستاهای قوچان و درگز حضور دارند. شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با مسائل حوزه گاز طبیعی با تلفن ۱۹۴ تماس بگیرند.

آماده‌باش اورژانس مشهد در پی زمین لرزه صبح امروز/۱۰:۲۷

مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پی زلزله اخیر در مشهد تاکنون هیچ تماس یا موردی در خصوص مصدومیت مردم با اورژانس نشده، اما نیروها در حالت آماده‌باش هستند.

محمد علیشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی زلزله اخیر در مشهد تاکنون هیچ تماس یا موردی در خصوص مصدومیت مردم با اورژانس نشده است.

وی افزود: پایگاه اورژانس شهرستان قوچان نیز در حالت آماده‌باش بوده و به محل‌های زلزله‌زده اعزام شده است. همچنین نیروهای بیمارستانی و بهداشت درمان قوچان نیز درحالت آماده‌باش قرار دارند.

مدیر روابط عمومی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همچنین اورژانس و کادر درمان مشهد نیز درحالت آماده‌باش هستند تا در صورت تماس یا موردی در این خصوص به محل اعزام شوند. امیدواریم که هیچ اتفاقی رخ ندهد.

اعزام ۱۰ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی/۱۱:۰۴

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه زلزله ۵.۲ ریشتری که به مرکزیت حوالی قوچان و عمق ۶ کیلومتری در ساعت ۸:۳۲ دقیقه صبح امروز دوشنبه رخ داد، گفت: در طی این زلزله، بلافاصله وضعیت زرد امدادی و آماده باش در هلال احمر اعلام شد و درحال حاضر پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند.

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری که به مرکزیت حوالی قوچان و عمق ۶ کیلومتری در ساعت ۸:۳۲ دقیقه صبح امروز دوشنبه رخ داد.

وی افزود: در طی این زلزله، بلافاصله وضعیت زرد امدادی و آماده باش در هلال احمر اعلام شد.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین به دستور معاون امداد و نجات هلال احمر استان تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر در شهرهای قوچان، چناران، مشهد، کلات، درگز و نیشابور در حالت آماده‌باش درآمدند.

محمودی خاطر نشان کرد: درحال حاضر پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه خبری از تلفات و یا تخریب گسترده اعلام نشده است. با دهیاران روستاها در ارتباط هستیم تا در صورت خسارات یا تلفات امدادگران هلال‌احمر به موقع و به سرعت در محل حاضر شده و کمک کنند.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که هشدارهای زمان زلزله را توجه کرده و بدون استرس در حالت آماده‌باش قرار گیرند. همچنین از مردم درخواست می‌کنیم ترجیحا در فضای باز حضور داشته باشند.

محمودی بیان کرد: احتمال پس‌لرزه وجود دارد اما معمولا زلزله اصلی همان زلزله اولی است اما امکان زلزله شدیدتر نیز وجود دارد. آن‌چیزی که در زلزله خود باعث مشکل خواهد شد، ترس بیش از حد و فرار است.

وی افزود: بهترین کار در زمان زلزله پناه‌گیری است. از مردم خواهش می‌کنم که در فضای باز حضور پیدا کرده و از حضور در محل‌هایی که احتمال ریزش وجود دارد، پرهیز کنند.

تاکنون خسارتی از زلزله قوچان گزارش نشده است؛ احتمال وقوع زلزله قوی‌تر تا یک هفته آتی/۱۱:۱۲

فرماندار شهرستان قوچان در شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان گفت: تا کنون خسارت مالی و جانی از زلزله قوچان گزارش نشده است.

امین رضا مرآتی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قوچان که پس از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به سابقه وقوع زلزله در منطقه امکان وقوع زلزله‌ای قوی‌تر تا یک هفته آتی محتمل است.

فرماندار شهرستان قوچان افزود: به همین دلیل تمام اعضای شورای مدیریت بحران تا یک هفته به صورت آماده‌باش هستند و تمام مرخصی‌ها لغو می‌شود.

وی ادامه داد: کانون اصلی زلزله محور روستاهای عمارت، دیزادیز و محور روستاهای یدک، حد فاصل گسل‌های ریشخوار و پشته در امتداد غرب گسل امرودک، بوده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قوچان با بیان اینکه هیچ گونه خسارتی به زیرساخت‌ها وارد نشده است، گفت: تنها خسارتی که تا این لحظه گزارش شده خسارتی اندک به برخی خانه‌های روستایی با بافت قدیمی بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.