زمینه برای ارتقاء حجم تجارت ایران و روسیه تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به حجم سه میلیارد دلاری تجارت ایران و روسیه گفت: حجم تجارت دو کشور رضایت بخش نیست زیرا امکان ارتقاء حجم تجارت دو کشور تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد. رسیدن به این هدف مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه صادرات است.
کد خبر : 81074
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 11:54
زمینه برای ارتقاء حجم تجارت ایران و روسیه تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، ابراهیم رضایی در گفتگو با رادیو گفت‌وگو در خصوص توسعه روابط سیاسی و امنیتی ایران و روسیه در پی سفر امروز رئیس جمهور به مسکو گفت: رویکرد اصلی سفر رئیس جمهور در حوزه اقتصادی است. انتظار داریم در پایان این سفر میزان مبادلات و ارتباطات اقتصادی ایران با روسیه در حوزه های مختلف ارتقاء پیدا کند.

وی درباره مذاکرات در خصوص مباحث امنیتی میان ایران و روسیه اظهار کرد: طی سالیان اخیر همکاری های موفق امنیتی با کشور روسیه داشتیم و دستاوردهای ارزشمندی بخصوص در غرب آسیا یعنی سوریه صورت گرفته است. حتما توسعه این همکاری ها موجب امنیت بیشتر دو کشور و همه منطقه خواهد شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از برنامه های ایران برای افزایش مناسبات اقتصادی با روسیه گفت و بیان کرد: در حال حاضر مبادلات اقتصادی ایران با روسیه رضایت بخش نیست. در سال میلادی گذشته حجم تجارت دو کشور به عدد سه میلیارد دلار رسیده که تراز تجاری ایران منفی است و روسیه در صادرات سهم بیشتری دارد.

وی افزود: حجم تجارت بین ایران و روسیه رضایت بخش و مطلوب نیست. بررسی ها نشان می دهد امکان ارتقاء و جهش حجم تجارت دو کشور تا ۲۵ میلیارد دلار وجود دارد. رسیدن به این هدف مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم به خصوص در حوزه صادرات است.

رضایی با تاکید بر اینکه باید مسیر صادرات به روسیه را درست کنیم، عنوان کرد: موانعی که پیش پای صادر کنندگان و تجار وجود دارد را باید برداریم. بخش دیگر انجام رایزنی در سطوح عالی است تا مشکلات تجارت خارجی به ویژه برای صادر کنندگان در روسیه برطرف شود. امید داریم سفر رئیس جمهور به کشور روسیه به حل این معضلات کمک کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برنامه های اقتصادی ایران برای ارتقاء روابط با روسیه در سفر رئیس جمهور گفت: یکی از مواردی که در این سفر پیگیری می شود عضویت دائم ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا است و در این راستا باید موافقت نامه تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا به صورت دائم امضا شود. ایران بیشترین صادرات در میان کشورهای اوراسیا را به روسیه دارد و با عضویت دائم در اوراسیا، صادرات به تمام کشورهای عضو آسان تر خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.