زلنسکی: تضمین‌های امنیتی نباید جایگزین عضویت اوکراین در ناتو شود

double-quot تهران - جارپرس - زلنسکی می‌گوید تضمین های امنیتی غرب نباید جایگزین عضویت اوکراین در ناتو شود.
کد خبر : 127848
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 17:49
زلنسکی: تضمین‌های امنیتی نباید جایگزین عضویت اوکراین در ناتو شود

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از گاردین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: اوکراین اکنون بیش از هر زمان دیگری به ناتو نزدیک شده است. به امید روزی که ما به عنوان متحد با یکدیگر ملاقات کنیم. استولتنبرگ افزود: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که وقتی این جنگ به پایان می رسد، ترتیبات معتبری برای امنیت اوکراین وجود دارد که به جلوگیری از هرگونه تجاوز آینده روسیه پس از پایان این جنگ کمک می کند.»

استولتنبرگ تصریح کرد: فوری‌ترین وظیفه در حال حاضر این است که اطمینان حاصل شود اوکراین به اندازه کافی سلاح دارد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد که این ائتلاف «تا زمانی که طول بکشد» در کنار اوکراین خواهد ماند.

او پیشنهاد کرد که این کشور اکنون با کشورهای عضو «برابر» است.

دبیرکل ناتو یک بسته سه قسمتی را برای نزدیک کردن اوکراین به ناتو اعلام کرد که شامل برنامه‌ای چندگانه از کمک‌های عملی، تأسیس شورای جدید ناتو-اوکراین و تأیید مجدد این که اوکراین به عضویت ناتو می‌آید… و حذف الزامات طرح اقدام عضویت است».

او درباره عضویت این کشور گفت که ائتلاف در صورت توافق متحدان و تحقق شرایط، دعوتنامه‌ای برای پیوستن به آن صادر خواهد کرد. ما می دانیم که ایالات متحده و آلمان در تسریع عضویت در حالی که درگیری ها ادامه دارد، بیشترین سکوت را نشان داده‌اند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که بعد از جنگ ترتیبات معتبری برای امنیت اوکراین وجود دارد تا تاریخ تکرار نشود.

وی رو به رئیس جمهور اوکراین گفت: امروز ما به صورت برابر با هم ملاقات می کنیم، من مشتاقانه منتظر روزی هستم که به عنوان متحد ملاقات کنیم.

استولتنبرگ تصریح کرد: هیچ گزینه بدون ریسک وجود ندارد، اما “بزرگترین خطر” در صورتی است که ولادیمیر پوتین در جنگ پیروز شود. اگر پوتین پیروز شود برای اوکراین یک تراژدی خواهد بود، اما برای ما خطرناک خواهد بود. این ما را آسیب پذیرتر می کند. به همین دلیل برای اوکراین بسیار مهم است که مستقل باشد و “مسیر خود را انتخاب کند”. ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم مسکو بتواند تصمیم بگیرد که چه کسی می‌تواند عضو ناتو باشد یا نمی‌تواند.

ولودیمیر زلنسکی سخنرانی خود را با این جمله آغاز کرد که «امنیت در حال حاضر در اوکراین وجود ندارد».

او از ناتو به خاطر بسته حمایتی سه قسمتی‌اش تشکر کرد و گفت که در مورد کارهای بیشتر برای کمک به مردمش صحبت کرده است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما اخبار مثبتی در مورد بسته جدید حمایت دفاعی از طرف شرکایمان داریم.

او خطاب به رئیس ناتو افزود: «می‌خواهم از شما آقای ینس تشکر کنم. با این حال نتیجه “بهینه” این اجلاس دریافت دعوت مستقیم برای پیوستن به ائتلاف نظامی اوکراین است. این مهم است که بدانیم اوکراین برای عضویت در ائتلاف نیازی به برنامه عمل ندارد. نیاز ناتو به اوکراین کمتر از نیاز اوکراین نیست.

زلنسکی گفت: «ما هنوز در ناتو نیستیم… اما این حمایت بزرگی است که از سوی جوامع سراسر جهان می آید.

زلنسکی تاکید کرد: قابل درک است که اوکراین در زمان جنگ نمی تواند به ناتو بپیوندد اما اگر از کی‌یف برای پیوستن به این ائتلاف دعوت می‌شد، ایده آل بود.ما به وضوح درک می‌کنیم که شرکای ما به ما کمک می‌کنند… و این لحظه زنده ماندن است… و می‌دانیم که برخی می‌ترسند اکنون درباره عضویت ما صحبت کنند، زیرا هیچ‌کس حاضر نیست جهانی  در جنگ داشته باشد، که منطقی است.

ولودیمیر زلنسکی گفت که «اوکراین به سلاح‌های دوربرد نیاز دارد، این کسری هنوز وجود دارد» .

رییس جمهور اوکراین گفت: «لحظاتی وجود دارد که در جزئیات کوچک با شرکای آمریکایی خود اختلافات جزئی داریم، اما من می خواهم از رئیس جمهور بایدن تشکر کنم. “می دانم که در ایالات متحده و کنگره ایالات متحده این سماله چالش برانگیز بود و افرادی هستند که در مورد مهمات خوشه‌ای حمایت نمی کنند.

او افزود: «می‌خواهم از منظری متفاوت به این موضوع نگاه کنیم – از منظر انصاف».

زلنسکی مدعی شد که روسیه در طول تهاجم خود از مهمات خوشه‌ای استفاده می‌کند و این اطمینان را تکرار کرد  که اوکراین تنها از آن‌ها علیه اهداف نظامی استفاده خواهد کرد و این چیزی است که تحت کنترل است.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.