زلزله ۵.۹ ریشتری در بندر گناوه/ ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل در ۱۰ روستای گناوه

double-quot تهران - جارپرس - دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.
کد خبر : 53741
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 12:31
زلزله ۵.۹ ریشتری در بندر گناوه/ ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل در ۱۰ روستای گناوه

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، زلزله‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱:۱۱ دقیقه‌ی ظهر امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ شهرستان گناوه واقع در استان بوشهر را لرزاند.

عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری سطح زمین ثبت شده است.

به گفته اهالی شهرستان، در روستای محمدصالحی و اطراف آن، ترک‌خوردگی بعضی از منازل گزارش شده و نیروهای راهداری و هلال احمر در آماده باش هستند.

همچنین تیم‌های  ارزیاب جمعیت هلال احمر به گناوه اعزام شده‌اند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتنی است تاکنون گزارش دقیقی از خسارات احتمالی این زلزله‌ گزارش نشده است.

هم‌چنین دقایقی بعد از اولین زمین لرزه، زلزله دوم با قدرت ۴.۵ ریشتر در همان عمق ۱۰ کیلومتری ثبت شد.

یک مصدوم تاکنون در زلزله امروز جنوب ایران

سخنگوی سازمان اورژانس اعلام کرد:  آمبولانس از استانهای همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند.

این زلزله تا کنون یک مصدوم داشته و یک پایگاه اورژانس نیز ترک برداشته است. تاکنون گزارشی در این خصوص ارایه نشده است اما دو تیم ارزیاب در محل حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران بوشهر اعلام کرد:  زلزله گناوه در بوشهر، دیلم و دشتستان نیز احساس شد.

وی گفت: فراخوانی صورت گرفته و جلسه مدیریت بحران شهرستان گناوه تشکیل شده و مسئولان دستگاه های مختلف در حوزه های آب، برق، گاز، تلفن و … وضعیت و سطح خسارت ها را بررسی می کنند.

ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل در ۱۰ روستای گناوه

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در زمین لرزه صبح امروز در بندر گناوه تعداد ده روستا در مرکز وقوع زلزله دچار خساراتی از جمله ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل شده اند.

غلامرضا حاجیانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در یکی دو ساعت اول اقدامات ارزیابی انجام می‌شود، افزود: تیم‌های ارزیابی در روستاها در حال بررسی خسارات هستند، در سرکشی از روستاهای منطقه برخی از منازل دچار ترک خوردگی و یا تخریب شده اند.

وی عنوان کرد: تعداد ده روستا در مرکز وقوع زلزله بررسی شده که خساراتی از جمله ترک‌خوردگی دیوارها و تخریب منازل گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار کرد: تمام نیروهای هلال احمر آماده باش هستند.

حاجیانی ادامه داد: باید نتایج ارزیابی‌های اولیه مشخص شود و بعد تیم‌ها مستقر می شوند تا بتوانند کار رساندن آذوقه و سایر اقدامات کمک رسانی و امدادی را انجام دهند.

آماده باش ۵۵ آمبولانس در پی زلزله بندر گناوه

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده باش ۵۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای اعزام به محل وقوع زمین لرزه بوشهرخبر داد.

مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به زمین لرزه ۵.٩ ریشتری بوشهر اظهار کرد: حوالی ساعت ١١:١١ دقیقه زمین لرزه ای باقدرت ۵.٩ ریشتری بوشهر حوالی بندر گناوه را لرزاند و تا کنون نیز سه پس لرزه داشته است.

وی ادامه داد: ۵٠ آمبولانس از استانهای همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند.

خالدی اظهار کرد: این زلزله تا کنون یک مصدوم داشته و یک پایگاه اورژانس نیز ترک برداشته است.

وی در خصوص تخریب در ساختمان منازل گفت: تا کنون گزارشی در این خصوص ارایه نشده است اما دو تیم ارزیاب در محل حضور دارند.

تاکنون گزارشی از میزان خسارات ناشی از این زلزله مخابره نشده است

بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی درپی زلزله ۵.۹ ریشتری در بندر گناوه خبر داد و گفت: به دنبال وقوع زلزله در بندرگناوه سازمان مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی و خدماتی در استان بوشهر و استان‌های مجاور را به حالت آماده‌باش درآورد.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب از استانداری، هلال احمر، اورژانس و … به محل اعزام شده‌اند، گفت: تاکنون گزارشی از میزان خسارات ناشی از این زلزله مخابره نشده است.

اعلام وضعیت نارنجی به ۴ استان

دکتر محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: در پی این زلزله ، ۱۰ تیم ارزیاب هلال‎‌احمر به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند و ۴ بالگرد در استان‌های بوشهر، شیراز، فارس و کرمان آماده باش هستند.

وی گفت:اعلام آماده باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شده است. در حال حاضر ارتباط با دهیاری ها و بخشداری ها در حال انجام و ارزیابی است و گزارش خسارات احتمالی این زمین لرزه متعاقبا اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.