زاکانی: برنامه‌های ما آرزوهای بزرگ نیست/شهر سلیقه‌ای اداره نمی‌شود

double-quot تهران - جارپرس - شهردار تهران با بیان اینکه برای پرداخت حقوق اجناس را نفروختیم، گفت: برنامه‌های ما واقعیت است و آرزوهای بزرگ نیست.
کد خبر : 95274
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401 - 22:05
زاکانی: برنامه‌های ما آرزوهای بزرگ نیست/شهر سلیقه‌ای اداره نمی‌شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علیرضا زاکانی پس از استماع نظرات اعضای شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه تونل شهید متوسلیان توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و بزرگراه شهید شوشتری به صورت مشارکتی ساخته خواهد شد، گفت: ما فقط در حوزه ساخت بزرگراه شهید بروجردی تملک‌ها را آغاز کردیم که گشایش‌هایی در این زمینه رخ دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت ما التماسی نبوده بلکه احترامی است، افزود: ما بارها اعلام کردیم که می‌خواهیم تهران را کلانشهر الگوی جهان اسلام کنیم و این شعار نیست بلکه چشم انداز ما است و با احترام مدیریت می‌کنیم و ما از فرصت حضور آقای قالیباف در مجلس استفاده خواهیم کرد و قانون جامع پایتخت را پیش می‌بریم؛ اما این مسئله زمانبر است.

شهردار تهران با بیان اینکه برنامه‌های ما آرزوهای بزرگی نیست بلکه واقعیت است، ادامه داد: کاهش فاصله جنوب و شمال را با یک بازطراحی با جدیت دنبال می‌کنیم و بر همین اساس می‌بینیم که تحولاتی بزرگی در مناطق ۱۱، ۱۸ و ۱۷ رخ داده و این طرح‌ها مصوب شده و آرزو نیست و می‌بینید که طرح خیابان قزوین تصویب شده و در مورد اصلاح خیابان دماوند نیز برنامه‌هایی داریم.

قرار نیست خودم و شورا را با دوره قبل مقایسه کنم

وی با بیان اینکه ماهانه پنج تا شش هزار پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر می‌شود و این یک تحول بزرگی است اما به آن توجه نمی‌شود، گفت: ما برای پرداخت حقوق، حتی یک ریال چیزی را نفروختیم و نیاز نداشتیم که برای پرداخت حقوق اجناسی را بفروشیم. در حالیکه شهرداری در دو سال قبل در تکانه مالی شدیدی قرار داشت اما قرار نیست خودم و شورا را با دوره قبل مقایسه کنم. چرا که سال گذشته برای سه ماه پرداخت حقوق پول قرض گرفتند اما ۱۰ ماه حقوق را بدون اینکه ریالی قرض بگیریم پرداخت کردیم.

زاکانی با بیان اینکه شهرداری ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی داشت که ۳۰۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک صنعت و معدن مطرح شد و ما از ظرفیت قانونی رفع موانع تولید استفاده کرده و این میزان بدهی را کاهش دادیم، گفت: جلسات متعددی را برگزار کردیم که این۳۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها کم شود و با بانک شهر تفاهم کردیم تا یک سوم بدهی را کاهش دهیم. این اقدامات را انجام می‌دهیم که سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت نکنیم و برای بانک‌های دیگر نیز از این دست اقدامات استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه مترو نیاز داریم و نباید چشم انتظار دولت بمانیم، اظهار کرد: دولت خدمات بزرگی را ارائه کرده و در این دوره پرداخت ۷۷ میلیون یورور را دنبال می‌کند، در حالیکه دولت قبل خواب بوده و این دولت بیدار است و این موضوعات را پیگیری می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر سلیقه‌ای اداره نمی‌شود؛ بلکه با تقسیم کار و بر اساس قانون شهر را اداره می‌کنیم، گفت: نامه‌ای به شورا ارسال کردم که شورا سیاست‌های خود را اعلام کند تا ما بر اساس آن برنامه‌های خود را ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که سهم بودجه شهرداری را از ۲۲ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسانیم، افزود: البته ما خودمان را برای ۸۳ هزار میلیارد تومان آماده می‌کنیم و اگر امکانپذیر نشد از مردم عذرخواهی می‌کنم اما خودمان توقع را از خودمان بالا می‌بریم و ما هم آرمان گرا و هم واقع بین هستیم و برای تمام مواردی که مطرح کردم برنامه‌های خود را آغاز کرده و اینها آرزو نیست.

زاکانی با بیان اینکه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری اقدامات را رها نمی‌کنیم، ادامه داد: ۲۳۰ پروژه خرد و کلان شناسایی شده و ما با بانک‌ها و بخش خصوصی در حال برگزاری جلسه هستیم تا این پروژه‌ها دنبال شود. البته من در خصوص اقدامات انجام شده صحبت نکردم.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری ۱۰ هتل لکه گذاری شده که سرمایه گذاران در آن مشارکت کنند، گفت: در انتصابات بیش از ۹۲ درصد از نیروهای داخلی استفاده شد و با اینکه اداره پایتخت طاقت فرسا است اما بن بستی ندارد و امیدواریم بتوانیم کارهای بزرگی را در شهر دنبال کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت امسال نوسازی ۹۰۰ دستگاه اتوبوس را برای ما تسهیل کرده است، گفت: در تامین اتوبوس برقی نیز وارد عمل شدیم و همچنین ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار اورهال قرار دارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.