زائرسرای بابلسری ها در کربلا راه اندازی می شود

double-quot
بابلسر – جارپرس – مسئول ستاد مرکزی موکب الشهداء شهرستان بابلسر در نشست با اصحاب رسانه گفت: اربعین امسال زائرسرا (موکب) مردم شهرستان بابلسر در کربلا معلی راه اندازی می شود.

کد خبر : 26891
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1397 - 7:41
زائرسرای بابلسری ها در کربلا راه اندازی می شود

خضراله محمدپور افزود: با پیشنهاد، حمایت و استقبال مردم شریف شهرستان بابلسر و پیگیری اعضای ستاد مرکزی و اهتمام مسئولین، برای نخستین بار موکب بابلسری ها با نام”شهداء”اربعین امسال در کربلای معلی راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه همه شهدا جان خود را در راه اهداف خود نثار کردند گفت: در کنار این موضوع این سند در تاریخ مظلومیت عاشورا و عاشورائیان بوده است و تقدیر در این بود که امام حسین (ع) علی اصغر خود را در پیشگاه خداوند هدیه کند.
محمدپور اظهارداشت: بابلسر در ادوار انقلاب اسلامی در همه ابعاد انقلابی خوب درخشید. در اعزام نیرو، رزمندگان و شهداء، شهرستان بابلسر رتبه برتر را داراست. همچنین، در بحث بازسازی سوسنگرد که ۲ بار اتفاق افتاد، بابلسر رتبه برتر را داشت.
وی در ادامه بیان داشت: در پیاده روی سال گذشته اربعین با برادران و خواهرانی مواجه شدیم که اکثرا گله مند بوده و خواسته هایی داشتند. این زائرین اظهار داشتند که چرا بابلسر همانند شهرهای مجاور خود در استان مازندران دارای موکب نیست. از این رو در صدد رفع این مشکل و تامین خواسته شهروندان بابلسری برآمدیم. امسال این توفیق حاصل شد با هماهنگی های صورت گرفته و برگزاری جلسات با ائمه جمعه بابلسر، هادی شهر و بهنمیر و مسئولین ادارات و نهادها و اتفاق نظر از دوستانی در قالب هیئت مرکزی و با پیگیری های صورت گرفته، مجوز این موکب را در سال ۱۳۹۷ به همت همه مردم بابلسر در کنار مرقد مطهر شهدای کربلا در کربلای معلی در مکانی به نام باب القبله امام حسین (ع) در زمین ۸۰۰ متری سازمان حج و زیارت و در فاصله ۳۰۰ متری با حرم مطهر به نام موکب الشهداء بابلسر بنا کنیم که در جهت تحویل گرفتن زمین و هماهنگی در این خصوص با برگزاری جلسه دو روزه ای در کربلا حضور یافتیم.
خضراله محمدپور تصریح کرد: موکب شهرستان بابلسر که به نام زیبای شهداء مزین شده است دارای اهدافی نیز می باشد. اولین هدف این موکب خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در شان و منزلت مردم عزیز شهرستان بابلسر است. از دیگر اهداف و اقداماتی که در موکب الشهداء بابلسر صورت خواهد گرفت اسکان، تغذیه مناسب و مطلوب، خدمات رفاهی و برای اولین بار تشکیل کمیته امانتداری می باشد.
وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: انتظار ما از خبرنگاران آن است، زبان گویای موکب الشهداء شهرستان بابلسر باشند.
او افزود: پرچم امام حسین (ع) مربوط به همه ادیان است و همگان این علاقه مندی را در خود احساس می کنند.
مسئول ستاد مرکزی موکب الشهداء شهرستان بابلسر از خبرنگاران خواست اعلام موجودیت ستاد موکب شهداء و خدمات رسانی به زوار امام حسین (ع) در کربلا با امتیازات و ویژگی های خود را در محرم امسال به اطلاع همشهریان برسانند.
محمدپور افزود: نیازمندیم که کالاهایی به شکل سرمایه ذخیره و این کالاها بصورت کالاهای مصرفی برای زائرین استفاده شود که در این راستا کمک های مردمی باید از ته دل و با نیت امام حسین (ع) باشد.
وی همچنین خبر داد؛ در تمام روستاها و محلات بخش مرکزی، رودبست و بهنمیر با تشکیل ستادهایی با همکاری پایگاه مقاومت، دهیاری، شورا و هیات امنا آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی همشهریان می باشند که در اولین اطلاع رسانی موکب الشهداء در یکی از روستاهای بابلسر حدود ۷۰۰ کیلو برنج جمع آوری شد. محمدپور بیان داشت: همشهریان می توانند کمک های نقدی خود به موکب الشهداء را بنام: موکب شهداء شهرستان بابلسر به شماره کارت: ۶۲۷۳۸۱۱۱۲۱۲۴۲۹۴۲ بانک انصار واریز نمایند.
به گفته او؛ موکب الشهداء بابلسر در کربلا آماده خدمات رسانی به همه زائرین خصوصا بابلسری های عزیز خواهد بود و اولویت خادمان موکب الشهداء بابلسر، از همشهریان بابلسری خواهد بود.
محمدپور در خصوص مفقودی احتمالی گذرنامه زائرین بابلسری در کربلا گفت: در جلسه ای که با حضور آقای حسینیان سرکنسول ایران در کربلا برگزار شد، هماهنگی هایی صورت گرفته که ایشان کمک کار خوب و مفیدی برای ما بودند و پیش بینی هایی نیز در این راستا صورت گرفته شد.
وی با بیان اینکه همه ساله در روز اربعین بیش از ۲۰ میلیون زائر در کربلا حضور دارند، از دغدغه اصلی ما آن بود که وقتی زائرین بابلسری به کربلا می رسند در روز اربعین و قبل آن با مشکلاتی مواجه بودند. موضوع اسکان در این سه شب بسیار مشکل بود که نیاز به سرپناه و محل اسکان از مهمترین آن بود.
به همین جهت موکب الشهداء بابلسر به عنوان یکی از بزرگترین موکب ها، روزانه از ۱۰۰۰ نفر زائر پذیرایی و در طول ۱۵ روز حضور در کربلا، به بیش از ۱۵ هزار نفر زائر خدمات رسانی خواهد کرد.
مسئول ستاد مرکزی موکب الشهداء شهرستان بابلسر در پایان گفت: از هیچ ارگان، نهاد و سازمانی کمک بودجه ای دریافت نمی شود و در همین موضوع سرفصلی به عنوان بودجه اربعین وجود ندارد و در واقع این موکب با کمک های خودجوش مردمی فعالیت خواهد کرد.
وی اعضای اصلی ستاد مرکزی موکب الشهداء بابلسر را علی شالیکار، فتحعلی رحیمیان، عباس رحمتی نیا، حجت الاسلام ناصر محسنی و خضراله محمدپور اعلام کرد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام میکائیل محمدپور مسئول ستاد موکب الشهداء شهر بابلسر با بیان سخنانی گفت: اولین موکب خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی از طرف مردم شهرستان بابلسر با نام موکب الشهداء که در اربعین در جوار حرم سیدالشهدا (ع) راه اندازی خواهد شد، خدمت گذار زائران اباعبدالله خواهد بود.
وی طی سخنی با خبرنگاران حاضر در جلسه بیان کرد: نبض رسانه شهر در دستان شماست. صدای ما باشید و مردم را نسبت به این موکب مطلع کنید و با ما همسو شوید تا خدمتگزار خوبی باشیم.
حجت الاسلام محمدپور همچنین اظهار داشت: موکب هایی که در ایام عزاداری در عراق راه اندازی می شود به ۳ دسته تقسیم می شوند: موکب هایی که خدمات رسانی پذیرایی دارند که توزیع غذا را انجام می دهند، موکب هایی که فقط اسکان و استراحت است و موکب دیگر در قالب هتلداری است که در آن هم اسکان، غذا و خدمات درمانی کامل به عنوان یک موکب داری کامل است که موکب الشهدا بابلسر نیز در قالب یک هتلداری فعالیت خواهد کرد.
به گفته او؛ مدت خدمات رسانی موکب الشهدا بابلسر ۱۵ روز می باشد و هر زائر می تواند ۲۴ ساعت از خدمات این موکب برخوردار شود.
گفتنی است: گروه رسانه موکب الشهداء بابلسر با مدیریت حجت الاسلام محمدپور با هدف انعکاس تمامی فعالیت های این موکب از ابتدا تا پایان، با شرکت خبرنگارانی از رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و فعالان فضای مجازی راه اندازی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.