0 نظر
165 بازدید

زائران اربعین مراقب آنفلوانزا باشند

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس اداره مراقبت بیماریهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به سفر زائران اربعین از اقصی نقاط کشور از جمله همسایه های شرقی لازم است، زائران اربعین برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای روده ای مانند وبا و آنفلوانزا اصول بهداشت فردی و جمعی را رعایت کنند.

کد خبر : 27396
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1397 - 12:02
زائران اربعین مراقب آنفلوانزا باشند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حسین عرفانی افزود: زائران حاضر در راهپیمایی معنوی و دشمن شکن اربعین حسینی بهداشت فردی از جمله شست و شوی مکرر دستها با مایع و صابون نوشیدن و استفاده از آب آشامیدنی بطری شده و سالم و پرهیز از مصرف سبزی و سالاد را رعایت کنند.
وی اظهار داشت: بیماریهای روده ای مانند اسهال و وبا از طریق رعایت نشدن بهداشت فردی منتقل می یابد بنابراین زائران اربعین حسینی مراقب سلامت خود باشند.
عرفانی تصریح کرد: امسال مورد خاصی از بیماری وبا در کشور نداشته ایم اما زائران توجه داشته باشند، با توجه اینکه بسیاری از افراد از مرزهای شمالی و شرقی کشور وارد می شوند و با توجه به وضعیت بهداشتی عراق و سایر کشورها رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از این بیماری ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم در اربعین حسینی با شرایط بهداشتی متفاوت حضور می یابند باید در مراودات و برخوردها مراقب انتقال آنفلوانزا باشند و در صورت ابتلا به این بیماری حتما ماسک بزنند.
رئیس اداره مراقبت از بیماری های مرزی وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا در کشور توزیع شده است و زائران اربعین باید زودتر این واکسن را تزریق می کردند زیرا اثرپذیری این واکسن بر سیستم ایمنی بدن دو هفته طول می کشد و اکنون که ۹ روز به اربعین مانده تزریق این واکسن برای ایمنی در این مراسم فایده ندارد.
به گفته عرفانی اگر زائری احساس سرماخوردگی دارد باید از ماسک استفاده کند و با پوشش دهان و بینی موقع عطسه کردن مراقب باشد که این بیماری به دیگران منتقل نشود و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند. این افراد لازم است به طور مداوم دستهای خود را شست و شو دهند و استفاده از سجاده شخصی برای این افراد ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.