زائران اربعین باید هزینه‌ سفر به همراه داشته‌ باشند

double-quot تهران - جارپرس - سفیر ایران در عراق با اعلام این خبر که کارکنان بخش کنسولی سفارت در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا آماده خدمات‌دهی و راهنمایی زائران هستند، گفت:زائران باید هزینه‌ سفر به همراه داشته‌ باشند
کد خبر : 132076
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 14:31
زائران اربعین باید هزینه‌ سفر به همراه داشته‌ باشند

به گزارش جارپرس از ایرنا، محمدکاظم آل صادق روز دوشنبه با اشاره به آغاز پیاده روی اربعین حسینی به رسانه ها اعلام کرد: فضای کنونی ایران و کشور عراق به مرور حال و هوای اربعینی به خود گرفته و امیدوارم همه با معرفت وارد این میدان معنوی شویم.

سفیر ایران در عراق با اشاره به گرمای هوا به زائران ایرانی توصیه کرد که تا جای ممکن بار سبک همراه داشته باشند و سفر خود را در ساعات اولیه روز یا غروب که هوا خنک‌تر است، آغاز کنند.

آل صادق با بیان اینکه زائران در مسیر راهپیمایی مقداری آب به همراه داشته باشند، این توصیه را داشت که از افراد مُسن و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و همچنین کودکان انجام سفر به عتبات عالیات را به زمان دیگری موکول کنند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که زائران باید سفر خود را مدیریت کنند، اظهار داشت: به دلیل کمبود زیرساخت‌ها از زائران می‌خواهیم سفرشان را در این ایام و عتبات عالیات کوتاه کنند تا تعداد بیشتری فرصت بهره‌مندی معنوی از این سفر را داشته باشند.

رئیس ستاد اربعین در عراق به موضوع حمل و نقل زائران هم اشاره کرد و افزود: تلاش شده که وسائل نقلیه برای جابه‌جایی زائران در مرزها مستقر شوند؛ هرچند در این زمینه محدودیت‌هایی وجود دارد اما تلاش کرده‌ایم تا در این حوزه نسبت به سال گذشته زائران با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

توصیه دیگر آل صادق به زائران عتبات عالیات داشتن هزینه‌ای برای سفر بود که در این باره هم گفت: تلاش شده که سفر اربعین سفری ارزان و مطمئن باشد اما ارزان بودن آن به معنی سفر مجانی نیست و زائران باید هزینه‌ای همراه خود داشته باشند.

سفیر ایران در عراق همچنین با بیان این‌که سازمان‌های مختلف از جمله هلال‌احمر تلاش کرده اند خدمات خوبی به زائران ارائه دهند، اظهار داشت: در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و حتی سامرا کارکنان بخش کنسولی سفارت آماده ارائه خدمات به زائران و راهنمایی آنها هستند.

آل صادق این نکته را هم گفت که در تهیه آب، یخ و غذای زائران نیز تدابیری اندیشیده شده است و موکب‌های ایرانی و عراقی کم‌کم در حال آماده شدن برای میزبانی و پذیرایی زائران هستند.

سفیر ایران در عراق با تشکر از همکاری و همیاری مردم و دولت عراق در ارائه خدمات بهتر به زائرین اربعین حسینی گفت: زائران در مُبادی ورودی به عراق زائران بازرسی می‌شوند در همین راستا از زائران می‌خواهیم تا از داروهای ممنوعه که فهرست آنها در رسانه‌ها اعلام شده همراه نیاورند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد اربعین در عراق این را هم اضافه کرد که این احتمال وجود دارد تا در هفته جاری وزیر کشور برای انجام هماهنگی‌های بیشتر و بررسی روند ارائه خدمات به زائران و رایزنی با مقامات عراق به این کشور سفر کند.

سفیر ایران در عراق در پاسخ به این سوال که در گذرنامه برخی زائران در هنگام ورود به عراق مهر روادید زده نشده و آیا این موضوع ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای زائران شود، تصریح کرد: در این ارتباط با دستگاه قضایی عراق صحبت کرده‌ایم و آنها قول همکاری داده‌اند.

آل صادق در عین حال از زائران خواست که هنگام ورود به عراق حتما گذرنامه خود را چک کنند تا مطمئن شوند که در گذرنامه آنها مهر ورود دارد زیرا اگر این مهر در گذرنامه نخورده باشد در ایست بازرسی‌های بعدی در عراق دچار مشکل می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.