رییس جمهور کره جنوبی: جنگی در شبه جزیره کره رخ نمی‌دهد

double-quot

پکن – جارپرس – رییس ‌جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه در سخنانی وقوع جنگ در شبه جزیره کره را رد کرد و گفت که آمریکا قبول کرده است بدون هماهنگی با سئول، علیه کره شمالی دست به هیچ اقدام نظامی نزند.

کد خبر : 22363
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 مرداد 1396 - 8:38
رییس جمهور کره جنوبی: جنگی در شبه جزیره کره رخ نمی‌دهد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، «مون جائه این» که به مناسبت یکصدمین روز فعالیت دولت خود سخن می گفت، همچنین به کره شمالی هشدار داده که به خط قرمز نزدیک شده است.
وی خاطر نشان کرده است که از دیدگاه دولت او تسلیحاتی کردن کلاهک های اتمی از جانب کره شمالی خط قرمز محسوب می شود.
افزون بر این رییس جمهور کره جنوبی از احتمال انجام آزمایش موشکی با کلاهک اتمی از روی یک زیر دریایی توسط کره شمالی ابراز نگرانی کرده است.
خبرگزاری یونهاپ امروز از قول وی آورده است که تسلیحاتی کردن کلاهک های هسته ای و موشک های بالستیک زیردریایی خط قرمزی است که کره شمالی به آن نزدیک شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قول داده است قبل از هر اقدامی در باره کره شمالی با سئول هماهنگ باشد.
رییس جمهور کره جنوبی اما در کنار این هشدار ها قول داد که به هیچوجه جنگی در شبه جزیره کره رخ نخواهد داد.
کره شمالی پیشتر گفته بود که قصد دارد در اقدامی تلافی جویانه اطراف جزیره گوام را که پایگاه بمب افکن های راهبردی آمریکاست با چهار فروند موشک هدف قرار دهد.
اما این کشور تصمیم گرفته است فعلا از این کار خودداری کند و همزمان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توئیتی اقدام کره شمالی را ستود و آن را منطقی توصیف کرد.
رییس جمهور کره جنوبی امروز یک بار دیگر گفت که خواستار گفت و گوهای سازنده در باره مسایل نظامی و امور مدنی و هر زمینه دیگر با همسایه شمالی خود است.
با این حال او گفت که آمریکا قصد دارد بیشترین فشارهای ممکن را با استفاده از تحریم‌های اخیر تصویب ‌شده در شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ اعمال کند.
«مون جائه این» که اردیبهشت ماه سالجاری قدرت را در کره جنوبی در اختیار گرفت، در زمان کارزار انتخاباتی خود و حتی قبل از آن از چهره‌های هوادار مذاکره با پیونگ‌یانگ به شمار می‌رفت.
او حتی اعلام کرده بود که آماده سفر به کره شمالی برای انجام مذاکره به منظور تثبیت وضعیت شبه جزیره کره است.
کره شمالی و جنوبی بعد از جنگ سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ که حدود ۲٫۵ میلیون کشته و زخمی بر جای گذاشت، به دلیل آنکه معاهده صلح رسمی میان آنها امضا نشده، همچنان در وضعیت نه جنگ و نه صلح قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.