رییس جمهوری پاکستان: تجارت پنج میلیارد دلاری با ایران ظرف سه سال قابل تحقق است

double-quot

اسلام آباد -جارپرس -رییس جمهوری پاکستان با تاکید بر اهمیت فوق العاده روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران و ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه در حوزه تجارت و اقتصاد گفت: دو کشور از ظرفیت های فراوانی برای ارتقای حجم مبادلات تجاری به پنج میلیارد دلار ظرف سه سال آینده برخوردارند.

کد خبر : 12492
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 5:45
رییس جمهوری پاکستان: تجارت پنج میلیارد دلاری با ایران ظرف سه سال قابل تحقق است

‘ممنون حسین’ در دیدار خداحافظی با ‘علیرضا حقیقیان’، از تلاش های چهار ساله وی در راستای تقویت روابط دو کشور دوست و همسایه قدردانی کرد و ضمن استقبال مجدد از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵، اظهار اطمینان کرد که لغو تحریم ها، موجب گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور خواهد شد.
وی تاکید کرد که لغو کامل تحریم ها، زمینه های جدیدی را برای گسترش روابط تجاری، سرمایه گذاری و همکاری در حوزه انرژی ایجاد خواهد کرد.
رییس جمهوری پاکستان در این دیدار گفت: اولویت پاکستان، پایان دادن به بحران کمبود انرژی در این کشور است بنابراین اسلام آباد به اجرای طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان متعهد است.
وی همچنین گفت که کشورش علاقمند به افزایش روند کنونی واردات برق از ایران است و تمایل دارد طرح های جدیدی را با هدف افزایش واردات برق از ایران اجرا کند.
ممنون حسین بر ضرورت همکاری نزدیک پاکستان و ایران در زمینه مسایل منطقه ای و کمک به ایجاد صلح و ثبات در منطقه نیز تاکید کرد.
رییس جمهوری پاکستان همچنین از حقیقیان خواست که پیام دعوت وی را به ‘حسن روحانی’ رییس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند.
علیرضا حقیقیان مدت بیش از چهار سال است که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان مشغول فعالیت است. در طول دوره خدمت حقیقیان در اسلام آباد، تلاش های زیادی در جهت تقویت روابط دو کشور همسایه و قدرتمند منطقه صورت گرفت و هیات های عالی رتبه سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و فرهنگی زیادی میان دو کشور مبادله شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.