رییس جمهوری دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

double-quot
تهران – جارپرس – حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ، دائمی شدن قانون مجازات اسلامی و پیمان مودت را برای اجرا به وزارتخانه های دادگستری و امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر : 26240
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1397 - 9:40
رییس جمهوری دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش جارپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس جمهوری «قانون دائمی شدن قانون مجازات اسلامی » را جهت اجرا به وزارت دادگستری و «قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا» را به وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، قانون دائمی شدن قانون مجازات اسلامی که در سال ۹۲ تصویب شده بود، برای مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجرا می‌شد و مدت اجرای آن اول اردیبهشت سال جاری به پایان رسید که با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، این قانون دائمی شد.
همچنین به موجب ماده واحده قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به پیمان ومودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا مورخ ۱۳۵۴٫۵٫۱۲ به گونه اصلاح شده توسط تشریفات مورخ ۱۳۶۶٫۹٫۲۴، ۱۳۷۷٫۵٫۳ و ۱۳۸۹٫۵٫۱ مشتمل بر ۲۰ ماده ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد پیمان تودیع نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.