رگبار پراکنده در برخی نقاط کشور

double-quot تهران - جارپرس - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رگبار پراکنده و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، گفت: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.
کد خبر : 98361
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 10:34
رگبار پراکنده در برخی نقاط کشور

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های فارس، غرب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب مرکزی، شرق لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی امروز و فردا نیز در برخی ساعات در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته وی، از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان به سبب نفوذ جریانات مانسونی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی طی پنج روز آینده ادامه داد: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و در دو روز آینده در نوار غربی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

شکل‌گیری توده گرد و خاک در عراق

ضیاییان همچنین این را هم گفت که در روزهای پنجشنبه و جمعه پتانسیل شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به استان‌های ایلام و خوزستان مهیا است.

وی افزود: تا اواسط هفته آینده نیز در نوار شمالی به ویژه در سواحل دریای خزر دما به طور نسبی افزایش می‌یابد و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ مردادماه) صاف و از بعد از ظهر قسمتی ابری و همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۲ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد با حداقل دمای  ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ مردادماه) اهواز با دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.