رکورد فوت روزانه کرونا در کشور به ۲۵۱ نفر رسید

double-quot تهران- چارپرس-سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۵۱ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر رسیده است.
کد خبر : 34250
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 11:59
رکورد فوت روزانه کرونا در کشور به ۲۵۱ نفر رسید

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۲۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۰۶ هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۴۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: تاکنون چهار میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

نیازمند همبستگی بیشتر هستیم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شرایطی هستیم که مردم نیاز به همبستگی بیشتر برای حفظ سلامت خود دارند و شرط اساسی موفقیت در این دوران حساس همه گیری بیماری کووید ۱۹، همکاری بیشتر و موثرتر مردم با پرسنل نظام سلامت است.

وی ادامه داد: هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه لازم را جهت شیوع گسترده‌تر بیماری در کشور فراهم کند.

میانگین بستری و فوت کرونا در کشور

لاری اظهار کرد: در هفته سوم مهر ماه، میانگین بروز موارد بستری در کشور در هر صد هزار نفر جمعیت، عدد ۱۵.۱۹ و متوسط بروز موارد مرگ و میر ۲۰.۲ در هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که در برخی استان‌ها مانند قم، نرخ بروز بستری و مرگ و میر دارای اختلاف بسیار زیاد با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم که عمل به توصیه‌های ساده بهداشتی توسط هر یک از ما می‌تواند به عنوان گامی موثر در جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌مان قلمداد شده و امیدواریم در شرایط حساس کنونی با تقویت عزم و اراده مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد توقف شیوع گسترده انتقال بیماری در کشور باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.