رکورد شکنی ۸۳ درصدی رئیسی در خراسان جنوبی/ کمپین رای اعتراضی شکست خورد

double-quot تهران- جارپرس-رشد ۸ درصدی آرای آیت الله رئیسی در مقایسه با انتخابات دور قبلی مجلس خبرگان رهبری نشان می‌دهد که پروژه رای اعتراضی که برخی جریان ها قبل از انتخابات به راه انداخته بودند، با شکست مواجه شده است.
کد خبر : 139271
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 12:42
رکورد شکنی ۸۳ درصدی رئیسی در خراسان جنوبی/ کمپین رای اعتراضی شکست خورد

به گزارش  جارپرس از ایرنا، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برخی رسانه‌ها با بی اخلاقی به‌بهانه تک‌کاندیدا بودن برخی حوزه‌ها مانند خراسان جنوبی به عملکرد شورای نگهبان انتقاد کردند و به تخریب آیت الله رئیسی روی آوردند و موجی از واکنش‌ها در مورد انتخاب آیت الله رئیسی در خراسان جنوبی به راه افتاد و از مشارکت پایین و رای اعتراضی در انتخابات اسفند نوشتند.

اما امروز بعد اعلام نتایج انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و ثبت نصابی جدید برای رئیسی از نظر درصد آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات علاوه بر بی‌آبرویی، شرمندگی‌ برای جریانی ماند که خیال می‌کرد حنایش نزد ملت رنگی دارد ، درحالی که دیگر دستش برای مردم رو شده و باتوجه به آرای اعلام شده تا این لحظه مردم اقبالی به جریان اصلاح طلب در این دوره از انتخابات نشان ندادند.

بر اساس اعلام وزارت کشور از میان آراء ماخوذه در حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، آیت‌الله رئیسی با کسب ۲۷۵ هزار و ۴۶۴ رای از ۳۳۳هزار و ۶۲۹ ارای ماخوذه و به نوعی کسب ۸۲.۵۷ درصد آرای صحیح ماخوذه، برای سومین بار نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری شد که این نشان از محبوبیت آیت الله رئیسی در میان مردم دارد.

آیت الله رئیسی در انتخابات دور پنجم مجلس خبرگان رهبری (سال ۱۳۹۴)، به همراه محمد ابراهیم ربانی در خراسان جنوبی کاندید شد و در نهایت با کسب ۳۲۵ هزار و ۷۷ رای از ۴۳۰ هزار و ۹۳۰ رای موخذه با کسب ۷۵٪ آرا پیروز شد.

در انتخابات دور چهارم نیز (سال ۱۳۸۵) در کنار محمد ابراهیم ربانی و قربانعلی شهمیری مورد تأیید صلاحیت شورای قرار گرفت و با کسب ۲۰۰ هزار و ۹۰۶ رای (۶۸٫۸٪ آرا) به عنوان نفر اول انتخاب و به مجلس خبرگان راه یافت.

با این تفاسیر رشد ۸ درصدی آرای آیت الله رئیسی در این دوره پنجم در مقایسه با انتخابات دور قبلی مجلس خبرگان رهبری نشان میدهد که پروژه رای اعتراضی با شکست مواجه شده است و آیت الله با اقداماتی که در این استان به ثمر رسانده توانسته در دل مردم جای پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.