رونمایی زاکربرگ از امکانات صوتی فیس بوک

double-quot تهران - جارپرس - مدیرعامل فیس بوک اعلام کرد این شرکت روی قابلیتهای صوتی کار می کند که به کاربران امکان می دهند به مکالمات زنده با دیگران بپردازند.
کد خبر : 53938
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 فروردین 1400 - 15:17
رونمایی زاکربرگ از امکانات صوتی فیس بوک

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک روز دوشنبه اعلام کرد این شرکت در حال ساخت قابلیتهای صوتی مشابه اپلیکیشن کلاب هاوس است که توجهات زیادی را در میان اهالی سیلیکون ولی به خود جلب کرده است.

زاکربرگ اظهار کرد: فیس بوک قصد دارد سرمایه گذاری زیادی در قابلیتهای صوتی انجام دهد و در سالهای آینده آنها را عرضه کند.

وی به کیسی نیوتون در سرور ساید چنل دیسکورد گفت: ما تصور می کنیم که صوت در روند تبدیل شدن به مدیوم درجه اول قرار دارد و محصولات مختلفی برای این فضا در دست ساخت هستند.

فیس بوک در پست وبلاگ خود اعلام کرد قابلیت جدید این شبکه اجتماعی، “لایو آدیو رومز” نام دارد و این شرکت انتظار دارد تابستان امسال برای همه در اپلیکیشن فیس بوک و مسنجر قابل دسترس باشد. این شرکت تست “لایو آدیو رومز” را در داخل گروههای فیس بوک آغاز خواهد کرد.

زاکربرگ گفت: گروههایی وجود دارند که پیرامون علایقی سازماندهی شده اند و به افراد اجازه می دهد یکجا گردهم بیایند و اتاقهایی دارند که در آنجا می توانند صحبت کنند. تصور می کنم این امکان مفیدی باشد.

فیس بوک قصد دارد به کاربران اجازه دهد از دیگران برای دسترسی به “لایو آدیو رومز” پول دریافت کنند که می تواند به شکل یک بار خرید یا اشتراک باشد تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند از این امکانات جدید درآمدزایی کنند.

معرفی این قابلیت تعجب چندانی نداشت. فیس بوک برای کپی برداری از محصولات رقیبانش نظیر اسنپ شناخته شده است. روزنامه نیویورک تایمز در فوریه گزارش کرده بود که این شرکت سرگرم کار روی محصولی برای رقابت با اپلیکیشن چت صوتی کلاب هاوس است که مکالمه در اتاقهای صوتی را محبوب کرده است.

زاکربرگ همچنین از محصول جدیدی به نام “ساوند بایتس” خبر داد که کلیپ صوتی کوتاه است و کاربران را قادر می سازد در یک فید به آن گوش کنند. فیس بوک از یک الگوریتم برای تشخیص این که کدام کلیپهای صوتی برای هر کاربر اجرا می شوند، استفاده خواهد کرد. این شرکت ابزارهای ویرایش صوت خواهد ساخت که برای تولید صوت برای “ساوند بایتس” می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

فیس بوک اعلام کرد قصد دارد یک صندوق تولیدکننده محتوای صوتی ایجاد کند تا به کاربرانی که محتوا در “ساوند بایتس” تولید می کنند، پول پرداخت کند. این شرکت “ساوند بایتس” را در چند ماه آینده آزمایش خواهد کرد.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد فیس بوک روی قابلیتهای پادکست کار می کند که به کاربران اجازه می دهد به کشف، اشتراک گذاری و شنیدن پادکستها در داخل این اپلیکیشن بپردازند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، سرانجام یکپارچگی با اسپاتیفای به موزیسینها اجازه می دهد راحت تر آهنگ خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند و به کاربران امکان می دهند آهنگ را در داخل این شبکه اجتماعی به راحتی گوش کنند. این یکپارچگی در داخل فیس بوک به عنوان “پروژه بوم باکس” شناخته می شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.