0 نظر
60 بازدید

روند کاهشی دما از چهارشنبه در اغلب مناطق کشور شروع می‌شود

double-quot تهران - جارپرس - رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: امروز گرمترین روز هفته در تهران است، اما از روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دما شروع می‌شود.
کد خبر : 131060
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 11:18
روند کاهشی دما از چهارشنبه در اغلب مناطق کشور شروع می‌شود

به گزارش جارپرس ار ایرنا، «صادق ضیاییان» امروز (شنبه) درباره وضعیت دما افزود: امروز گرمترین روز هفته در تهران است و دمای پایتخت به حدود ۳۷ درجه هم می‌رسد، اما به تدریج روند کاهشی دما (البته نه خیلی زیاد) از فردا در پایتخت آغاز می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: انتظار داریم تهران در روز سه شنبه خنک ترین روز باشد طوری که در ظهر روز سه شنبه دما ۳۴ درجه است و چهارشنبه صبح هم خنک ترین روز هفته خواهد بود.

ضیاییان اظهار داشت: دما در سواحل دریای خزر تا پایان تقریبا ثابت است، اما از روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دما شروع می‌شود. این شرایط برای استان های مختلف متفاوت است؛ برای مثال در رشت در استان گیلان دما تا روز دوشنبه ثابت است اما از روز سه شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بارش‌های رگباری که می‌تواند خطرناک هم باشد و دیروز منجر به قطعی یکی از محورهای مواصلاتی هرمزگان شد، امروز هم در شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان تداوم دارد.

به گفته ضیاییان، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک از جمله مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در این دو استان است.

وی، هموطنان در استان‌های جنوبی را به احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها توصیه کرد.

ضیاییان گفت: امروز (شنبه) همچنین در جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان و فردا (یکشنبه) در جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، فارس، شمال شرق و غرب کرمان، غرب یزد و جنوب خراسان رضوی، وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خواهیم داشت که برای آن اعلام وضعیت جوی زرد شده است.

رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی بیان داشت: به دلیل کاهش کیفیت هوا، به افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی توصیه می شود تا از رفت وآمدهای غیر ضروری اجتناب کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.