0 نظر
146 بازدید

روسیه ۲۰۰ داعشی را در سوریه کشت

double-quot

مسکو – جارپرس – وزارت دفاع روسیه از کشته شدن بیش از ۲۰۰ تروریست داعشی نزدیک شهر دیرالزور سوریه در جریان عملیات بمب افکن های روسی خبر داد.

کد خبر : 22431
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - 8:18
روسیه ۲۰۰ داعشی را در سوریه کشت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت دفاع روسیه که روز دوشنبه انتشار یافت، آمده است: کاروان تروریست ها عازم دیرالزور منطقه تحت سلطه داعش، هدف عملیات ضدتروریستی قرار گرفت و از بین رفت.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از این بیانیه نوشت: داعش قصد داشت از تروریست های تازه نفس برای تقویت نیروهای خود در منطقه دیرالزور و انجام حمله های جدید بهره بگیرد.
در این عملیات افزون بر کشته شدن تروریست ها، بیش از ۲۰ خودرو مجهز به تیربار سنگین، سلاح های ضدتانک و نیز چندین تانک، نفربرزرهی و کامیون مهمات داعش نابود شد.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: داعش می خواهد باقیمانده نیروهای خود را در دیرالزور متمرکز کند و بمب افکن های روسی و ارتش سوریه هم برنامه پاکسازی مناطق جنوب استان رقه و غرب استان حمص از تروریست ها را دارند.
روسیه همچنین اعلام کرده است که قلع و قمع تروریست های داعشی در نزدیکی دیرالزور، شکست راهبردی این گروه تروریستی در سوریه است.
ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که آزادی کامل شهر دیرالزور که چندین سال در محاصره تروریست های داعشی قرار دارد در اولویت قرار دارد و این اقدام به معنای پایان مبارزه با داعش در سوریه خواهد بود.
روسیه از مهرماه سال ۹۴ در چارچوب همکاری ضدتروریستی با ارتش سوریه مواضع تروریست ها را از هوا و دریا زیر هدف قرار داده است.
این حملات سبب شده گروههای تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره از حالت هجومی و اشغال اراضی سوریه به انفعال نظامی، شکست و عقب نشینی برسند و مناطق وسیعی از قلمرو این کشور از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شده است.
روسیه با تداوم پشتیبانی هوایی از نظامیان سوری، اعلام کرده که عملیات ضدتروریستی با وجود کاهش دامنه حضور یگان عملیاتی این کشور در سوریه همچنان ادامه خواهد یافت.
روسیه از هفتم مهرماه سال ۹۴ براساس درخواست دولت سوریه با استقرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی در پایگاه هوایی حمیمیم مواضع گروه های تروریستی ضدسوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی-غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.
اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشانده، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفته، میلیون ها آواره برجای گذاشته و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.