0 نظر
152 بازدید

روسیه پیش‌نویس قطعنامه حمایت از مناطق امن در سوریه را به شورای امنیت ارائه داد

double-quot

تهران – جارپرس -نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه مربوط به حمایت از تفاهمنامه ایجاد مناطق کاهش تنش (امن) در سوریه را برای بررسی به شورای امنیت ارائه داد.

کد خبر : 20636
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 - 4:36
روسیه پیش‌نویس قطعنامه حمایت از مناطق امن در سوریه را به شورای امنیت ارائه داد

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم از خبرگزاری «تاس»، روسیه پیش نویس قطعنامه‌ای در رابطه با حمایت از تفاهمنامه مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه که در نشست بین المللی ۴ ماه مه در آستانه (پایتخت قزاقستان) به امضاء رسیده، را برای بررسی تقدیم شورای امنیت سازمان ملل متحد داده است.

این مطلب را دفتر نمایندگی دائم روسیه در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد.

“فئودور استرژیژوفسکی” سخنگوی رسمی نمایندگی روسیه گفت: «تایید می کنیم که این سند را برای بررسی به اعضای شورای امنیت ارائه داده ایم. و امیدواریم که رای گیری در مورد آن در تاریخ ۸ الی ۹ ماه مه انجام شود.»

به گفته این دیپلمات روس، در پیش نویس قطعنامه مربوط به حمایت از تفاهمنامه مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش که از طرف روسیه تهیه شده و در تاریخ ۴ ماه می در آستانه به امضاء رسیده، علاوه بر شروط ایجاد چهار منطقه امن که هر نوع درگیری نظامی و از جمله عملیات هوایی در آنها ممنوع است، از همه طرفین مناقشه در سوریه نیز خواسته شده تا رژیم آتش بس که در اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۶برقرار شده را باردیگر رعایت کنند و همچنین از دولت سوریه خواسته شده تا به اجرای تفاهمنامه فوق کمک کند.

مناطق کاهش تنش (مناطق امن) در سوریه شامل استان ادلب و بخش‌هایی از مناطق مجاور آن در استانهای حلب، لاذقیه و حماء، مناطق شمالی شهر حمص، شرق منطقه گوتا و جنوب خاک سوریه در مناطق هم مرز با اردن می شوند که اکثر این مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح مخالف دمشق قرار دارد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که امضای تفاهمنامه آستانه، اصلا به معنای آن نیست که مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره در سراسر خاک سوریه متوقف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.