روسیه سوپرجنگنده رقیب اف۳۵ تحویل می گیرد

double-quot
مسکو – جارپرس – نیروی هوافضای روسیه سوپرجنگنده «پک فا» یا «تی ۵۰» را که به رقیب اف ۲۲ و ۳۵ ساخت آمریکا شهرت یافته در سال ۲۰۱۸ تحویل می گیرد.

کد خبر : 19902
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395 - 6:02
روسیه سوپرجنگنده رقیب اف۳۵ تحویل می گیرد

به گزارش جارپرس، براساس برنامه جدید هشت ساله تجهیز و نوسازی نیروهای مسلح روسیه، جدول تحویل جنگنده های نسل پنجمی «پک فا» به نیروی هوافضای این کشور تنظیم شده است.
یوری بوریسوف معاون وزارت دفاع روسیه پس از بازدید از کارخانه هواپیماسازی گاگارین در منطقه کامسامولسک نا آمور در خاور روسیه که هواپیمای تی ۵۰ در آن ساخته می شود، گفت: امسال سه هواپیمای دیگر تی-۵۰ برای آزمایش آماده می شود.
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا نیز روز شنبه نوشت: اکنون هفت سوپرجنگنده تی ۵۰ در کارخانه هواپیماسازی گاگارین مراحل آزمایش را می گذرانند.
براساس گزارش های انتشار یافته، تی ۵۰ به عنوان رقیب جنگنده اف ۲۲ آمریکا معروف به راپتو خواهد بود، ولی تی ۵۰ برتری بسیاری به حریف آمریکایی دارد.
هواپیمای جنگی جدید روسی متفاوت با الگوی ساخت دیگر جنگنده های روسی، به عنوان جنگنده چند منظوره ۵۵۰۰ کیلومتر برد پروازی دارد و توسط مهندسان سوخو طراحی شده است.
تی ۵۰ جنگنده کم پیدا برای رادارها با برتری در هوا، قوی در نابودی هدف های هوایی، زمینی و سطح دریا با توان تجهیز به انواع تسلیحات از جمله موشک های «هوا- هوا»، «هوا- زمین»، بمب ها و توپ نیرومند معرفی شده است.
پک فا که از سال ۲۰۰۱ برنامه ساخت آن در دستور کار روسیه قرار گرفته است، با سقف وزنی ۳۵،۵ تن به عنوان جنگنده تک نفره متکی به دو موتور پرقدرت تا ۲۶۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته، ۳۳ متر بر ثانیه اوج می گیرد و همچنین ۱۰ تن مهمات حمل می کند.
این جنگنده که افزون بر سوختگیری در حال پرواز، قدرت بالای کشف پرنده های دشمن و توان مانورهای ناگهانی به دلیل ویژگی های آیرودینامیکی را دارد، می تواند همزمان در یک شعاع ۴۰۰ کیلومتری ۶۰ هدف را ردگیری کرده و ۱۶ نقطه پرخطر را با انواع تسلیحات و موشک هدف آتشباری در جا قرار دهد و وجود مجموعه ای از این توانایی ها در جنگنده های دیگر روسی کمتر دیده شده است.
کاربرد پیشرفته ترین سامانه های راداری در کنار مواد کامپوزیتی ضدردیابی توسط دشمن و امکان نشست و برخاست در باندهای کوتاه نیز از دیگر ویژگی های جنگنده تی ۵۰ معرفی شده است.
پک فا با طول ۲۰ متر، عرض نوک تا نوک بال ۱۵ متر و دو موتوره از سامانه هدایت مجازی به عنوان همکار خلبان جنگنده بهره می گیرد که می تواند شتاب و توان ضربه زنی در جنگ هوایی را افزایش دهد.
هر چند بخش اصلی اطلاعات مربوط به طراحی و ساخت این هواپیما هنوز فوق محرمانه است و روسیه قصد دارد برای به خدمت گرفتن آن یگان ویژه ای را تاسیس کند، ولی بسیاری از کارشناسان صنایع نظامی هواپیمای تی ۵۰ را رقیب قدرتمندی برای اف ۲۲ و ۳۵ آمریکا می دانند.
همچنین براساس گزارش ها، برنامه ساخت نوع صادراتی این جنگنده با همکاری هند نیز در دستور کار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.