0 نظر
151 بازدید

روسیه دفتر دائم دیپلماتیک در آسه.آن تاسیس می کند/ سفر لاوروف به اندونزی

double-quot

کوالالامپور – جارپرس – ‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه هفته آینده با سفر به جاکارتا با مقامات اندونزی در مورد توسعه همکاری ها و مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی می کند.

کد خبر : 21969
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 10:23
روسیه دفتر دائم دیپلماتیک در آسه.آن تاسیس می کند/ سفر لاوروف به اندونزی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ‘میخائیل گالوزین’ سفیر روسیه در جاکارتا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور روزهای هشتم و نهم ماه اوت (۱۷ و ۱۸ مردادماه) با سفر به اندونزی ‘با رتنو مرسودی’ همتای اندونزیایی دیدار می کند.
به نوشته تارنمای ‘جاکارتا گلوب’، لاوروف در سفر به جاکارتا دفتر دائم دپیلماتیک روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) را که مقر آن جاکارتا خواهد بود، افتتاح می کند.
بلندپایه ترین دیپلمات روسیه در اندونزی با اشاره به برنامه ریزی برای دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای اندونزیایی اش در جاکارتا، گفت که رایزنی دو طرف موضوعات متعددی را شامل می شود.
‘گالوزین’ اعلام کرد این نخستین سفر وزیر امور خارجه روسیه طی سال های طولانی گذشته است، اما به زمان دقیق سفر قبلی یک وزیر خارجه کشورش به اندونزی اشاره نکرد.
وی اظهار امیدواری کرد که دو طرف مسائل بین المللی و چشم اندازهای دوجانبه از جمله توسعه گفتمان سیاسی، تعمیق سرمایه گذاری اقتصادی و همچنین همکاری های آموزشی، اقتصای، فرهنگی و علمی را مورد گفت وگو قرار دهند.
اندونزی و روسیه سال ۲۰۱۰ شصتمین سالگرد روابط دوجانبه را جشن گرفتند. به منظور گرامی داشت این روابط، ‘مارتی ناتالیگاوا’ وزیر امور خارجه وقت اندونزی در آن زمان به روسیه سفر کرد.
‘جوکو ویدودو’ رئیس جمهوری اندونزی نیز سال گذشته میلادی در ‘سوچی’ روسیه با ‘ولادیمیر پوتین’ همتای روس خود دیدار کرده بود.
امضاء پنج یادداشت تفاهم در زمینه همکاری های دوجانبه از جمله در بخش های دفاعی، تبادلات فرهنگی و مقابله با ماهیگیری غیرقانونی مواردی بودند که دو طرف امضاء کردند.
سفیر روسیه گفت که دو طرف در حال تهیه تعدادی موافقتنامه همکاری هستند که در طول سفر لاوروف به اندونزی امضا می شود.
‘لاوروف’ قرار است در سفر هفته آینده به اندونزی هواپیمای مسافربری روسی ‘ام.سی- ۲۱’ را به فعالان اندونزیایی ارائه کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.