0 نظر
119 بازدید

روسیه: خطرات جنگ هسته‌ای باید در حداقل بماند

double-quot تهران - جارپرس - یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت، مسکو بر این باور است که باید خطرات جنگ هسته‌ای در حداقل نگه داشته شود و باید از هرگونه درگیری مسلحانه میان قدرت‌های هسته‌ای جلوگیری شود.
کد خبر : 89723
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 8:57
روسیه: خطرات جنگ هسته‌ای باید در حداقل بماند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، خبرگزاری تاس شنبه به نقل از ولادیمیر یرماکوف، رئیس منع اشاعه و کنترل هسته‌ای در وزارت خارجه روسیه گفت، تمام قدرت‌های هسته‌ای باید به منطقی که اساس اسناد رسمی است و هدفش جلوگیری از جنگ هسته‌ای است، پایبند باشند.

روز دوشنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت غرب نباید خطرات درگیری هسته‌ای بر سر اوکراین را دست‌کم بگیرد، با این حال آمریکا بارها تاکید داشته که شاهد تهدید روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای به‌رغم تشدید لفاظی مسکو نیست.

یرماکوف روز شنبه گفت، قدرت‌های هسته‌ای پیشتاز باید از منطقی که در اسنادی آمده است که آنها به صورت مشترک ایجاد کرده‌اند، تبعیت کنند.

او به یک بیانیه مشترک که ژانویه از سوی روسیه، چین، بریتانیا، ایالات متحده و فرانسه منتشر شد و در آن آمده است که این پنج کشور که از اعضای دائم شورای امنیت هستند، توافق دارند که باید جلوی اشاعه بیشتر تسلیحات هسته‌ای و یک جنگ هسته‌ای گرفته شود، اشاره داشت.

خبرگزاری تاس به نقل از یرماکوف گزارش داد: خطرات جنگ هسته‌ای که هرگز نباید به وقوع بپیوندد، باید در حداقل نگه داشته شود، خصوصا از طریق جلوگیری از هرگونه درگیری مسلحانه میان قدرت‌های هسته‌ای. روسیه آشکارا از این مفهوم تبعیت می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.