0 نظر
171 بازدید

روسیه: برجام برای تامین امنیت بین المللی اهمیت دارد

double-quot
مسکو – جارپرس – روسیه در بیانیه اعلام نتیجه مذاکرات سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه این کشور و سیدعباس عراقچی همتای ایرانی، اعلام کرد: طرفین در گفت وگوها بر اهمیت و کارآیی برجام از نظر تامین امنیت بین المللی و منطقه ای تاکید کردند.

کد خبر : 19200
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 8:19
روسیه: برجام برای تامین امنیت بین المللی اهمیت دارد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در بیانیه روز پنجشنبه وزارت خارجه روسیه آمده است: بررسی ابعاد مختلف وضعیت اجرای برجام در یک سال گذشته به صورت مشروح مورد مذاکره ریابکوف و عراقچی قرار گرفت.
در این بیانیه همچنین در باره نشست روز چهارشنبه مذاکره کنندگان ارشد هسته ای دو کشور که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در مسکو برگزار شد، آمده است: معاونان وزارت خارجه دو کشور تاکید کردند که اجرای تعهدهای طرف های مختلف هسته ای، ضامن عملی شدن پایدار و موفق این توافق است.
وزارت خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده است: مذاکره در باره مسائل مربوط به امنیت بین المللی و منع گسترش جنگ افزارهای کشتار جمعی از دیگر محورهای رایزنی عراقچی و ریابکوف بود.
مذاکره کنندگان ارشد هسته ای دو کشور طی دو نشست که پنج ساعت طول کشید، بر اهمیت ادامه اجرای برجام و لزوم عملی شدن تعهدهای طرف های امضا کننده این توافق تاکید کردند.
عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه در سفر یک روزه خود به مسکو در باره برجام و همچنین تعهدهای طرفین توافق از جمله مواضع دولت جدید آمریکا مبنی بر مانع تراشی با همتای روس خود مذاکره کرد.
روسیه، چین، فرانسه و انگلیس چهار عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همراه اتحادیه اروپا و آلمان تاکنون بارها تاکید کرده اند که برجام به عنوان یک سند بین المللی و جهانی مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل، قطعی و لازم الاجرا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.