0 نظر
81 بازدید

روسیه: برای بازگشایی گذرگاه رفح می کوشیم

double-quot تهران- جارپرس- نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا از همکاری کشورش با فلسطین، مصر و رژیم اسرائیل برای بازگشایی گذرگاه رفح در جنوب غزه خبر داد.
کد خبر : 135773
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 9:18
روسیه: برای بازگشایی گذرگاه رفح می کوشیم

به گزارش روز شنبه جارپرس از ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا تاکید کرد که موضوع تخلیه مجروحان از نوار غزه از طریق گذرگاه رفح در مرز با مصر نباید به بهانه ای برای تبدیل این موضوع به گروگان گیری از این افراد بدل شود.

وی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن ابراز امیدواری برای رفع این چالش، گفت: روسیه در حال حل مشکل محاصره گذرگاه رفح با هماهنگی اسرائیل، مصر و فلسطین است.

این دیپلمات ارشد روس که سمت قائم مقامی وزیر امورخارجه را هم برعهده دارد سپس خاطرنشان کرد: از نظر من، ایجاد یک مشکل از دل مشکل دیگر اقدامی کاملا غیرقابل قبول است.

بوگدانف در ادامه ارتباط دادن خروج مجروحان و بیماران که ممکن است در بین آنها کودکان هم وجود داشته باشند با مسئله جنگ و تبدیل آنها به گروگان را کاملا غیرقابل قبول خواند.

پیش از این در بیانیه ای که در تارنمای گذرگاه رفح منتشر شده بود، تاکید شد که به دلیل فقدان هماهنگی در مورد انتقال مجروحان فلسطینی از شمال نوار غزه، خروج اتباع خارجی از این باریکه و وارد آنها به مصر غیر ممکن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.