0 نظر
110 بازدید

روسیه: آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین خطری برای امنیت کل جهان هستند

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دیدبان حقوق مصرف‌کننده روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین خطری برای امنیت بیولوژیکی جهان هستند و ادعاها دال بر اینکه این آزمایشگاه‌ها در راستای مصلحت و منفعت مردم اوکراین فعالیت کرده‌اند، نادرست هستند.
کد خبر : 93839
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 15:16
روسیه: آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین خطری برای امنیت کل جهان هستند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون ۹ ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد که آمریکا به تامین حمایت از ۴۶ آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین کمک کرده تا امنیت بیولوژیکی و نظارت بر بیماری‌ها را ارتقا بخشد.

آنا پوپووا، رئیس دیدبان حقوق مصرف‌کننده روسیه در حاشیه اجلاس بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ گفت: آنچه که توسط کارشناسان نظامی حاضر ما در منطقه افشا شده، یک خطر امنیت بیولوژیکی برای جهان است. این کاملا مشخص است. بیانیه‌های اخیر که ادعا کردند تمامی این کارها به خاطر مصلحت و منفعت مردم اوکراین انجام شده‌اند، کاملا غیر واقعی هستند.

وی افزود: هیچکسی در اوکراین با مسائل اپیدمیولوژیکی سر و کار ندارد و هیچ خدمات اپیدمیولوژیکی نیز وجود ندارد در نتیجه هیچکسی نمی‌تواند این اقدامات ارتش یک کشور خارجی را به عنوان امنیت بیولوژیکی ارزیابی کند.

وزارت دفاع روسیه در فوریه سال جاری میلادی وجود ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی در اوکراین را که توسط آمریکا تامین بودجه می‌شوند، کشف کرد. به گفته مسکو، واشنگتن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت تسلیحات بیولوژیکی در این تاسیسات هزینه کرده است. روسیه همچنین اعلام کرده که این آزمایشگاه‌های افشاشده در اوکراین تنها بخش کوچکی از یک شبکه جهانی متشکل از بیش از ۳۰۰ تاسیسات مشابه است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.