روز «سرد» برج میلاد

double-quot
تهران – جارپرس – دهمین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سه شنبه در حالی سپری شد که برج میلاد به عنوان کاخ رسانه های جشنواره روز سرد و خلوتی را پشت سر گذاشت.

کد خبر : 19172
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 7:59
روز «سرد» برج میلاد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، چهار فیلم سینمایی در حالی روز سه شنبه در برج‌ میلاد اکران شد که نیمی از مخاطبان روزهای پیش را از دست داده بود.
دیشب، هنگام نمایش فیلم نیمی از سالن خالی بود؛ در حالی که روزهای قبل، دقایقی پیش از آغاز نمایش، سالن پر و درها بسته می شد؛ اجازه ورود داده نمی شد و مخاطب به بالکن سالن برای تماشای فیلم هدایت می شد؛ اما دیشب درهای سالن برای تردد باز بود.
چند دلیل را می توان برای بی روح شدن جشنواره در روز دهم برشمرد.
۱- بخشی از اهالی رسانه برای حضور در مراسم تجلیل از نامزدهای منتخب سیمرغ به محل آن برنامه رفته بودند.
۲- تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت ۱۹ (سه شنبه) در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی به مصاف السد قطر رفت.
استقلال ایران با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
۳- اسامی نامزدهای منتخب هیأت داوران برای دریافت سیمرغ، دوشنبه اعلام شد که باعث اعتراض عده ای به نحوه انتخاب نامزدها شد، به طوری که در نشست خبری فیلم سینمایی «فصل نرگس» به کارگردانی «نگار آذربایجانی» هیچکدام از عوامل فیلم حاضر نشده بودند و فقط «سحر صباغ سرشت» تهیه کننده فیلم به نمایندگی از همکاران خود برای توضیح این اقدام عوامل به خبرنگاران، در نشست حاضر شده بود.
و نکته دیگر اینکه برخی از نامزدهای دریافت سیمرغ انصراف دادند، «منیر قیدی» که نامزد بخش بهترین فیلم‌نامه برای فیلم «ویلایی‌ها» بود در اعتراض به داوری جشنواره از رقابت برای سیمرغ انصراف داد.
روز گذشته همچنین «مسعود سلامی» مدیر فیلمبرداری و «محسن نصراللهی» طراح صحنه فیلم «خفه گی» از نامزدهای این دوره از جشنواره فیلم فجر در اعتراض به داوری ها انصراف دادند.
«محمد حیدری» دبیر جشنواره نیز شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت که این اعتراض به انتخاب نامزدها همواره وجود داشته است.
فیلم سینمایی «فصل نرگس» به نویسندگی و کارگردانی نگار آذربایجانی، «یادم تو را فراموش» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی، «ترومای سرخ» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی اسماعیل میهن پرست و «ایستگاه اتمسفر» به کارگردانی مهدی جعفری در دهمین شب جشنواره فجر روی پرده نقره ای رفت.
همچنین گروهی از طراحان گرافیک در حاشیه جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برای ستایش جانفشانی آتش‌نشانان حادثه پلاسکو نمایشگاهی از پوستر با عنوان «آتش‌نشان فداکار» برپا کرده اند.
در این نمایشگاه پوسترهایی از آثار برتر هنرمندان گرافیست کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفته است تا گوشه ای از تلاش ها و زحمات این قشر زحمتکش در حادثه پلاسکو به نمایش گذاشته شود.
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از نهم تا ۲۱ بهمن ماه در حال برگزاری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.