روحانی: دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس جمهور تاکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم اولویت اول است. دولت تمام توان خود را برای حمایت از سلامت مردم به کار خواهد گرفت و دستگاه‏های مسئول موظف هستند هماهنگی لازم را در چرخه تولید، پخش و توزیع فراهم کنند تا دسترسی مطمئن و سریع مصرف کننده در سراسر کشور حاصل شود.
کد خبر : 35276
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 مهر 1399 - 19:58
روحانی: دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، روز سه‌شنبه در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، پس از گزارش رئیس کل بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی از وضعیت اقتصادی کشور در شش ماهه نخست و اقدامات برنامه‏ریزی شده برای مدیریت بخش پولی، ارزی و تجاری کشور در ماه‏های باقیمانده سال، گذر از شرایط کنونی اقتصادی با هدف کم کردن فشار بر اقشار کم برخوردار را به عنوان هدف اصلی دولت امکان‏پذیر دانست.

روحانی گفت: در شرایط خاص کنونی، استفاده از ظرفیت‏ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور و اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانجات و مقابله با تحریم‏های ظالمانه دشمن که به قصد فلج کردن تولید و اقتصاد وضع شده‏اند، از اولویت‏های برنامه اقتصادی دولت است.

رئیس جمهور تمهیدات لازم در حوزه سیاست‏های تجاری کشور، تامین منابع لازم برای ادامه طرح‏های عمرانی کشور با فروش سهام، دارایی‏های مازاد دولت و اوراق، اصلاح قانون مالیات‏ها، مدیریت نقدینگی برای کاهش نرخ تورم و جهت‏گیری به سمت تولید را از دیگر راهبردهای اقتصادی دولت برشمرد.

روحانی ضمن اشاره به دیگر برنامه‌های دولت برای برقراری ثبات در بازار ارز و کالا و کنترل گرانی افزود: اولویت‏ بندی واردات متناسب با جریان درآمدی ارزی و اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص ارز حاصل از صادرات برای نیازهای تولیدی و وارداتی کشور بر اساس تجارب ماه‏های اخیر از جمله اقدامات مهم دولت در حوزه سیاست‏های ارزی و کالایی کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به وضعیت و شرایط تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم و تامین دارو در کشور گفت: در وضعیت فعلی، با امکانات موجود، دلیلی برای محدودیت در تامین کالاهای ضروری و دارو وجود ندارد. دستگاه‏های ذیربط در تامین کالا و دارو موظف و مکلف هستند با تلاش مضاعف، دسترسی مردم به این کالاها را فراهم کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.