0 نظر
153 بازدید

روحانی در مسکو: خواهان جهانی بدون رویارویی ملت ها هستیم

double-quot
مسکو – جارپرس – حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه دولتی مسکو گفت: انسان امروز بیش از هر زمان نیازمند و خواهان جهانی با ملت هایی در کنار هم نه رویاروی یکدیگر است.
کد خبر : 20082
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 فروردین 1396 - 8:37
روحانی در مسکو: خواهان جهانی بدون رویارویی ملت ها هستیم

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، حسن روحانی امروز سه شنبه در سخنان خود پس از دریافت دکترای از این دانشگاه (ام. گ.او) که ۲۶۲ سال پیش بنیان گذاشته شده است، افزود: حل مشکلات پیچیده جهان امروز، نیازمند همکاری دانشمندان و دولت ها است.
وی افزود: افول سیطره غرب و پایان انحصار ثروت، فرصتی تاریخی برای بنا کردن بنیان های جهانی جدید است و اکنون عزم جهانی برای مبارزه با ریشه های خشونت و افراطی گری ضروری است.
رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه اسلام هراسی، نژاد پرستی و اندیشه های تکفیری، ریشه مشترک دارند، اظهار کرد: بیاییم اجبار را به انتخاب، تحمیل را به تحمل؛ تحقیر را به تکریم و خشونت و افراط را به محبت و مدارا تبدیل کنیم.
روحانی گفت: این ایام در ایران و بیشتر کشورهای منطقه، آغاز بهار را جشن گرفته و در آغوش بهار طبیعت به بهار روح و جان می‌اندیشند. نوروز فصلی تازه در طبیعت و الهام‌بخش معنایی والا است.
رئیس جمهوری ایران ادامه داد: نوروز یعنی جهان ما ایستا و مانده درگذشته نیست، بلکه در حال تحول، تغییر و شکوفایی است. مطابق سنتی قدیمی و چند هزارساله، نوروز زمان دیدار نزدیکان و همسایگان است تا با گسترش مودت و صمیمیت، دوستی‌ها عمیق‌تر و پیمان‌ها تجدید و تقویت شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.