روحانی به دنبال هماهنگی بیشتر قوا و نهادهای دیگر با دولت است

double-quot
تهران – جارپرس – سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با دفاع از درخواست حسن روحانی برای افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری می‌گوید: منظور آقای روحانی از افزایش اختیارات ریاست‌جمهوری، تنها افزایش اختیار نیست، بلکه ایشان به‌دنبال هماهنگی بیشتر مجلس و قوه قضاییه و همچنین نهادهای دیگر با دولت هستند.
کد خبر : 29936
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 خرداد 1398 - 3:59
روحانی به دنبال هماهنگی بیشتر قوا و نهادهای دیگر با دولت است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، رمضانعلی سبحانی‌فر می‌افزاید: افزایش اختیارات یک بحث است و هماهنگی بیشتر با دولت بحث دیگری است که به نظر می‌رسد منظور آقای روحانی در صحبت‌های اخیرش هر دو مورد بوده است.

او اضافه می‌کند: اکنون کشور در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد و این شرایط بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در چنین شرایطی باید تصمیم‌گیری‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و قابل اجرا باشد، بنابراین انتظارات آقای روحانی با توجه به این شرایط است. همان‌طور که آقای روحانی اشاره کردند، برخی انتظارات از دولت وجود دارد که اصلاً در حوزه اختیارات دولت نیست. وقتی آقای روحانی از افزایش اختیارات سخن می‌گوید به همین موارد اشاره دارد.

سبحانی‌فر برای مثال می‌گوید: مثلاً آقای روحانی معتقد است برای اینکه اوضاع بازار سامان یابد، نیاز است که وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود. ایشان می‌گوید تشخیص دولت بر این است که در شرایط فعلی ما نیاز به یک وزارت بازرگانی داریم تا همانند زمان جنگ بتواند امور بازرگانی را چه در بخش تأمین، چه توزیع و چه کنترل و نظارت به‌سرعت ساماندهی کند تا اوضاع آشفته‌ای که الان با آن روبه‌رو هستیم برطرف شود.

به اعتقاد این فعال سیاسی، این اتفاق از طریق هماهنگی بیشتر با قوه مقننه و نهادهای دیگر صورت می‌گیرد.

سبحانی‌فر اضافه می‌کند: اگر هماهنگی‌ها سایر قوا و نهادها با دولت بیشتر باشد، دولت کارایی بیشتری خواهد داشت. بخشی از نگرانی و دغدغه آقای روحانی، نبود این هماهنگی‌هاست.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با یادآوری مشکلاتی که برخی مؤسسات مالی و اعتباری برای کشور به وجود آوردند، می‌گوید: اگر درباره مؤسسات مالی و اعتباری که گرفتاری‌های زیادی را برای کشور به وجود آوردند هماهنگی بیشتری صورت می‌گرفت، شاید این اتفاقات نمی‌افتاد و هزینه زیادی هم بر دولت و هم بر ملت تحمیل نمی‌شد.

او تأکید می‌کند: آقای روحانی بیشتر به دنبال هماهنگی بیشتر قوا و سایر نهادها با دولت هستند تا بتوانند در این شرایط بتوانند کشور را بهتر اداره کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.