0 نظر
173 بازدید

روحانی: هیات حقیقت یاب برای رسیدگی حمله امریکا به سوریه تشکیل شود

double-quot
تهران – جارپرس – رییس جمهوری در واکنش به بمباران سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی، گفت: هیات بین المللی حقیقت یاب برای روشن شدن این مساله تشکیل شود.

کد خبر : 20247
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1396 - 10:39
روحانی: هیات حقیقت یاب برای رسیدگی حمله امریکا به سوریه تشکیل شود

به گزارش جارپرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، افزود: البته در این هیات نباید از افراد مغرض استفاده شود و یا ریاست آن را آمریکا بر عهده بگیرد بلکه باید توسط کشورهای بی طرف موضوع بررسی شود تا معلوم شود سلاح شیمیایی از کجا آمده، توسط چه کسانی آمده یا اصلا سلاح شیمیایی بوده یا نبوده است.
وی ادامه داد: به گفته مسئولان سازمان ملل، دو سال پیش سلاح شیمیایی را در سوریه جمع کرده بودند؛ ادعای وجود سلاح های شیمیایی از کجا آمده؟ باید روشن شود.
رییس جمهوری اظهار داشت: مساله ای که هنوز معلوم نشده است، آمریکایی ها خود را به عنوان پلیس جهان و رهبر دنیا می پندازند و خود را قاضی دنیا می دانند؛ بریدند و دوختند و وارد عمل شدند. نیمه شب با موشک به یک پایگاه هوایی در سوریه حمله کردند و عده ای مردم بی گناه را شهید کردند.
رییس جمهوری تصریح کرد: تجاوز به یک کشور مستقل به چه مناسبت صورت گرفته است؟ آقایی که امروز در آمریکا حاکم شده ادعا داشت که می خواهم با تروریست ها مبارزه کنم ولی با این اقدام آمریکا، همه تروریست های موجود در سوریه خوشحال هستند و جشن گرفته اند.
روحانی افزود: اگر راست می گفتند چرا در اولین اقدام به تروریست ها کمک کردید و حامی آن ها شدید؟ چرا در برابر سوریه وارد عمل شدید و موشک های خود را از مدیترانه پرتاب کردید؟
وی اضافه کرد: با کدام مجوز و قانونی چنین اقدامی را انجام دادید؟ حتی از سازمان ملل که ایراد فراوانی به آن وارد است و از کنگره خودتان که ایرادات فراوانی به آن هم وارد است، مجوز نگرفتید و تجاوزگرانه، وقیحانه و ظالمانه برخلاف همه اصول بین المللی به کشور سوریه حمله کردید.

**بیش از گذشته متحد باشیم/انتخابات خود قدرت ملی ایران است
رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: این نشان می دهد امروز بیش از گذشته باید متحد و بیدار باشیم؛ چرا که افرادی که در آمریکا بر سر کار آمده اند معلوم نیست چه خوابی برای منطقه و جهان دیده اند.
روحانی افزود باید هوشیارانه و با برنامه ریزی در برابر احتمالات مختلف آماده تر و مهیاتر باشیم. انتخابات خوب، قدرت ایران و قدرت ملی ما است.

**کسی با دروغ و تخریب به جایی نمی رسد
رییس جمهوی خاطر نشان کرد: نیاییم به اسم انتخابات همدیگر را تخریب کنیم، مسلمان و پیرو پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) که دروغ نمی گوید، تخریب نمی کند. چرا واقعیت ها را نمی گویید؟ چرا امیدی را که در دل مردم ریشه کرده، می جنگید؟ به دنبال چه چیز هستید؟
روحانی گفت: خدا به بندگانش می فرماید در کلامتان سخن نیکو بگویید و بالاتر از آن سخن احسن بگویید. بنابراین نیکوترین و زیباترین کلمات را برزبان جاری کنید. چطور آدمی که خود را ایرانی و مسلمان می داند، سخن غلط، دروغ و ناروا به زبان می آورد.
وی افزود: می خواهیم حماسه درست کنیم نه دعوا، نمی خواهیم رو در روی هم باشیم؛ بلکه می خواهیم رقابت سالم داشته باشیم. هرکه می خواهد به میدان بیاید ولی از خودمان تعریف کنیم و از لیاقت ها وبرنامه های خود بگوییم .
رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: والله با دروغ و تخریب کسی به جایی نمی رسد؛ به فرض اینکه برسد، چه ارزشی دارد؟ پس چرا از نردبان دروغ استفاده کنیم؟

**تاکید بر آبادانی روستاها و توسعه گردشگری
روحانی با بیان اینکه بیاییم کشور و روستاها را آباد کنیم، افزود: باید به روستاها تسهیلات داد، سرمایه گذاری کرد و در آن ها گردشگری و صنایع دستی را ترویج کنیم .
وی با اشاره به اینکه افتخار دولت یازدهم این است که در تولید گندم با آب و زمین کمتر به خودکفایی دست یافت، گفت: اگر در کشاورزی موفق شدید با آب و زمین کمتر، محصول بیشتر برداشت کنیم، می توانیم شاهد اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال بالاتر باشیم.

**۲۹ اردیبهشت روز قدر ملت ایران/همه به پای صندوق رای بیایند
رییس دولت یازدهم تصریح کرد: ۲۹ اردیبهشت روز تاریخی در سال ۹۶ و سال های پیش رو است. روز قدر ملت ایران است چرا که شب قبل از انتخابات معلوم می شود که چه تصمیمی بگیرید و صبح چه رایی به صندوق بیندازید.
روحانی تاکید کرد: خداوند به ما گفته است که منصفانه قضاوت کنیم. بنابراین امسال را با سال گذشته و سه سال دولت را با سه سال دولت گذشته و چهارسال را با چهار سال گذشته مقایسه کنید.
وی با بیان این که در شرایط حساس تاریخی قرار داریم، خاطرنشان کرد: بدانید هم جمهوری و هم اسلامی، در سایه انتخابات خوب خواهد بود. شرق وغرب، تمام اقوام، مذاهب و زن ومرد همه باید ۲۹ اردیبهشت پای صندوق رای بیایند و حضور حداکثری داشته باشند .
رئیس جمهوری تصریح کرد: نگذاریم کسی مردم را مایوس کند. همه به پای صندوق رای بیاییم چراکه صندوق معجزه خواهد کرد. یک رقابت بزرگ ملی در ۲۹ اردیبهشت پیش رو داریم که همه باید به این صحنه رقابت بیایند چرا که اساس مردم سالاری در رقابت های سالم انتخاباتی است. همه چشم های دنیا و منطقه به ۲۹ اردیبهشت ایران دوخته شده است. دنیا ومنطقه نقش ایران را به خوبی می داند.
روحانی اضافه کرد: از شورای نگهبان، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران می خواهم تلاش کنیم برای انتخاباتی سالم، رقابتی و قانونی همان که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مرّ قانون را اجرا کنیم .
وی اظهار امیدواری کرد انتخابات را با اخلاقی که دشمنان را خیره و دوستان را خوشحال کند، برگزار کنیم .

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کلمه روستا برای همه روستائیان و من که در دوران کودکی و نوجوانی در روستا زندگی کردم، همواره خاطره انگیز بوده است، گفت: روستا یعنی صفا، محبت، قلب پاک و ارتباط نزدیکتر انسانها با خداوند و یعنی استعداد نوابغ بزرگ، تولید وخودکفایی است.
روحانی افزود: ما در خانه کوچک روستایی در دوران نوجوانی در خیلی چیزها خودکفا بودیم؛ سبزی خوردن خود را در حیاط منزل عمل می آوردیم. من مسئول آبیاری بودم و شیر مورد نیاز خود را از چند راس گوسفند که من مسئول آن بودم، می گرفتیم؛ باغچه کوچکی که داشتیم میوه ما را تامین می کرد.
وی با بیان اینکه مردم روستا در کنار کار کشاورزی ، کار تجاری، علمی، فرهنگی و صنایع دستی هم داشتند، اضافه کرد: یادم هست در دوران کودکی یکی از کارآفرینان روستا، کارخانه پنبه پاک کنی و دیگری کارخانه آرد کوچک به روستا آورد و پدرم که با نقشه های فرش آشنایی داشت و قالیباف ماهری بود، خانه مان را به کارگاه قالیبافی تبدیل کرد.
رییس دولت یازدهم گفت: روستا باید هر خانه اش یک کارگاه تولیدی باشد. امروز در روستای ما صدها نفر بافنده قالی فرش هستند؛ پس می توانیم روستاها را زنده و متحول کنیم و اگر در پی اقتصاد مقاومتی هستیم، مقاومت اقتصادی از روستاها آغاز می شود .
روحانی با بیان انیکه کشاورزی بردوش روستائیان است، خاطر نشان کرد: خوشحالم که در سال گذشته روستائیان و کشاورزان، ما را در گندم خودکفا کردند. ما چه کسی هستیم که بگوییم دست کشاورزی و کارگر را می بوسیم، پیامبر ما و اشرف مخلوقات عالم، دست کارگر را بوسید که به معنای احترام به کار، تلاش و کوشش است.

**سال گذشته گندم و نان خارجی در سفره ایرانی نبود/صادرات سه میلیون تن گندم
وی افزود: در سال گذشته افتخار ما این بود که سرسفره ما نان خارجی و گندم خارجی نبود. وقتی دولت در سال ۹۲ آغاز به کار کرد، نیازمند واردات حدود پنج میلیون تن گندم بودیم تا اینکه در سال ۹۴ روستائیان با تلاش و کوشش کاری کردند که در بهار ۹۵ همه احساس خودکفایی کنند و سفره پربرکت با نان ایرانی و گندم ایرانی داشتیم.
رییس جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه امسال نیز بتوانیم در گندم خودکفا باشیم، گفت: امسال سه میلیون تن گندم صادر خواهیم کرد و امروز کشور در بسیاری از بخش ها از واردات به صادرات رسیده است.

**صادرات گازوئیل و بنزین/روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم
روحانی با بیان اینکه در گازوئیل از واردات به صادرات رسیدیم، افزود: در بنزین نیز امسال به صادرات خواهیم رسید و این به معنای اقتصاد مقاومتی ، خودکفایی و خوداتکایی است .
وی اضافه کرد: روستائیان و کارآفرینان در زمینه مواد غذایی، سال گذشته نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲۱ میلیون تن مواد غذایی بیشتر تولید کردند و افتخاری برای کشاورزان و روستائیان است.
رییس جمهوری با بیان انیکه همواره در میان مسئولان و صاحب نظران بر مساله توسعه و آبادانی روستاها تاکید کردم، گفت: این نه به خاطر این بوده که روستایی هستم بلکه تولید و حرکت اقتصادی از روستا آغاز می شود و پیشگیری از مهاجرت های بی رویه نیز از رشد و توسعه روستاها آغاز خواهد شد .
روحانی با بیان اینکه در طول سه ونیم سال گذشته تلاش کردیم بخشی از وظایف خود و وعده هایی که داده بودیم را انجام دهیم ، گفت: امروز در کشور روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم. این اقدام بزرگی است. روز گذشته از وزیر نیرو پرسیدم که روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق داریم؟ گفت: تنها هشت الی ۹ روستا هست که دلایل خود را دارد ، بنابراین خوشحالم که اعلام کنم روستای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم .
وی افزود: وزیر نیرو همچنین اعلام کرد که در سال ۹۷ شاهد یک تحول در زمینه آبرسانی خواهیم بود .
**تکمیل آب رسانی روستاها تا سال ۹۷
رییس دولت یازدهم یادآور شد: در این دولت به پنج هزار و ۲۰۰ روستا آب سالم رسانده شد و ردیف بودجه برای آبرسانی روستایی تخصیص داده شد که در گذشته چنین ردیفی نبود. در سال ۹۳ برای ابرسانی روستایی ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شد که این رقم در سال ۹۴ به ۵۰۰ میلیارد تومان و در اواخر سال ۹۴ این رقم به ۵۰۰ میلیون دلار رسید .
روحانی اضافه کرد: در سال ۹۵ رقم ردیف بودجه آب رسانی روستایی به ۲ هزار میلیارد تومان رسید که در سال جاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تا پایان سال ۹۷ آب رسانی تمام روستاها با برنامه ریزی دولت تکمیل خواهد شد.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: پنج هزار و۲۰۰ روستایی که امروز از آب سالم استفاده می کنند، جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر هستند که نشان می دهد این حرکت برای آن است که روستایی با آرامش، رفاه و بهداشت بیشتر در روستا زندگی کند .

**گازرسانی به ۹ هزار روستا/هر روستایی یک رسانه برای دولت مظلوم یازدهم است
روحانی در زمینه گاز رسانی نیز گفت: از ابتدای گازرسانی به روستاها تا سال ۹۲ جمعا ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود که تنها در دولت یازدهم ۹ هزار روستا گاز رسانی صورت گرفت .
وی با بیان اینکه قصد گلایه ندارم، افزود: ای کاش رسانه ها می آمدند واقعیت ها و خدمات دولت را برای مردم توضیح می دادند ولی هر یک روستا و یک روستایی یک رسانه برای دولت مظلوم یازدهم است. اگر حمایت شما مردم و روستائیان و تلاش گران و کشاورزان نبود حتما ما نمی توانستیم این راه پرسنگلاخ را ادامه دهیم .
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: غروب که می شود می بینیم جاده صاف صاف است ولی صبح که می شود جاده پر از سنگلاخ می شود اینها مگر چقدر وقت دارند که این کارها را می کنند؟ ولی امید ما به حق و توسل ما به پیامبر(ص) و خاندان رسالت(ع) و هدایت های مقام معظم رهبری و حمایت های مردم است که به خوبی ما را به مقصد خواهند رساند.

**دستاورد دولت در بهداشت و ارتباطات روستاها
روحانی با بیان اینکه تردید ندارم به مقصد نهایی خواهیم رسید، گفت: به لطف خدا در مسیر تلاش و کوشش شاهد شرایط بهتر بهداشتی ودرمانی در روستاهای سراسر کشور هستیم. در حال حاضر ۹۹۵ خانه بهداشت در دولت و با ۲ هزار و۷۰۰ مرکز درمانی به روستائیان خدمات می دهند و بیش از ۶ هزار مرکز نیز هم اکنون در دست ساخت است .
وی با اشاره به توسعه ارتباطات در روستاها نیز اظهارداشت: آقایی گفته بود که روستائیان اینترنت نمی خواهند (حاضران یکصدا فریاد زدند می خواهیم)؛ می دانم که می خواهید چراکه اینترنت برای شغل روستایی نیاز است و روستائیان می توانند محصولات خود را مستقیم به بازار و مصرف کننده برسانند .
رییس جمهوری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مدتی است دنبال می کنم ارتباط مستقیم تولید کننده با مصرف کننده است، گفت: راه حل این موضوع ارتباطات است؛ در حال حاضر ۲۵ هزار روستا به اینترنت وصل شده و مسیر ارتباطات بیشتر خواهد شد .

**آسفالت ۳ هزار و ۴۷۷ کیلومتر راه روستایی/ایجاد ۱۵۲ هزار شغل برای روستاها
روحانی افزود: در دولت یازدهم بیش از ۳ هزار و ۴۷۷ کیلیومتر راه روستایی و بیش از هفت هزار کیلومتر آسفالت صورت گرفته است که به معنای ایجاد زیرساخت برای روستاها است .
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۲ هزار شغل برای روستاها ایجاد شد ، افزود، افزود: نیازمند اشتغال بیشتر روستاها هستیم و برای این منظور لایحه ای دو فوریتی به عنوان برداشت یک ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان در پائیز سال گذشته به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم که از نمایندگان می خواهم زودتر در دستور کار قرار دهند .

**پاسخی به برداشت های انتخاباتی از لایحه اشتغال جوانان روستایی
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: شنیدم برخی گفته بودند اگر این لایحه زود تصویب شود و دولت پول برای اشتغال روستائیان بدهد، برای انتخابات اثر خواهد داشت. باید بگویم که به فکر این موضوعات نباشید و به فکر آخرت باشید؛ چرا که اگر یک ساعت جوان ما نه یک روز، زودتر مشغول کار شود به آینده خود اعتماد بیشتری پیدا خواهد کرد و سریعتر تشکیل خانواده خواهد داد .
روحانی با اشاره به اینکه این قدر به فکر انتخابات نباشیم بلکه به فکر آخرت باشیم که این وظیفه نظام و همه ما است ، گفت: باید برای روستائیان شغل درست کنیم پس چرا امروز و فردا کنیم؟ این اقدامات جای سرعت است و در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، اگر بنا بر استخاره باشد .
وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای مسکن روستائیان دیده شده و دولت اقدامات بزرگتری را آغاز کرده است، افزود: دهیاران از پایه های اساسی رونق روستایی هستند. از وزیر کشور می خواهم لایحه ای را که در کمیسیون دولت در دست بررسی است سریعتر تکمیل و به تصویب برسد تا دهیاران دلسوز ، غیور و توانمند که واسطه دولت و مردم هستند در سراسر کشور بتوانند با خاطری آسوده فعالیت های خود را دوچندان کنند .
روحانی با اشاره به اینکه خوشحالم می شنوم در همه جا بانوان کشور پیشتاز هستند، گفت: بدانید به نفع کشور است از اینکه بار مسئولیت را بر دوش بگیرند؛ اینها دختران و خواهران ما هستند و مهارت و تجربه دارند . امروز باید شغل را به خانه ها ببریم و بدانیم که عفت و حجاب خانم ها و تقوا و اخلاق آنها منافاتی با کار و تلاش ندارد و نخواهد داشت .
رییس جمهوری با بیان اینکه صندوق کار آفرینی که ظرف سه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار روستائیان قرار داده است باید توانش را افزایش دهد، گفت: یکی از قدم ها دادن تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان است و بانک مرکزی مکلف است برای همه وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان که روستائیان دریافت کردند بازپرداخت بدون جریمه و دیرکرد را در دستور قرار دهد .
روحانی همچنین از استانداران خواست تا تلاش کنند در روستاها مراکز ورزشی برای جوانان و بانوان راه اندازی شود چرا که اینها برای تشریفات نیست و ورزش در دنیا اساس سلامت و نشاط جامعه است .
وی خاطر نشان کرد: روستاها را به مسابقه ورزشی وادار کنید تا نشاط ایجاد شود. آموزش و پرورش بین روستاها در مسایل علمی به عنوان یک وظیفه مسابقه ایجاد کند در زمینه قرائت قرآن ، شعر، ریاضیات وادبیات باید رقابت سالم ایجاد کرد .
رییس جمهوری با بیان اینکه اقتصاد بدون رقابت سالم به جایی نمی رسد ، گفت: علم بدون رقابت سالم به جایی نمی رسد بنابراین روستاها رقابت سالم داشته باشند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.