روایت دختر تاریخ ساز ایران از کسب اولین مدال جهانی در وزنه برداری

double-quot تهران - جارپرس - دختر وزنه بردار ایران گفت: زمان مسابقه فقط به این فکر می کردم که هیچ حرکتی را از دست ندهم تا بتوانم مدال بگیرم و تمام تمرکزم روی وزنه هایم بودم.
کد خبر : 57531
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1400 - 8:35
روایت دختر تاریخ ساز ایران از کسب اولین مدال جهانی در وزنه برداری

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، یکتا جمالی دختر نوجوان ایران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان توانست  با ثبت رکورد مجموع ۳۰۸ کیلوگرم بر سکوی سوم جوانان جهان  قرار بگیرد و سه مدال برنز به دست بیاورد. جمالی اولین مدال وزنه برداری تاریخ بانوان ایران را در رده جهانی کسب کرد.

یکتا جمالی در گفتگو با ایسنا درباره عملکرد خود در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان  بیان کرد: قبل از مسابقه همه به من روحیه دادند بنابراین استرس آنچنانی برای مسابقه نداشتم و توانستم آن را کنترل کنم و فقط به این فکر می کردم که بتوانم مدال بگیرم و خدا را شکر که توانستم سه مدال برنز کسب کنم.

او ادامه داد: در سه ماه آخر اردو، به خانه نرفتم و با حمایت فدراسیون، کمک مربی و  مشاور فنی تیم، تمرینات خیلی خوبی را داشتم. در زمان مسابقه نیز  هر وزنه ای که می زدم به این فکر می کردم که می‌توانم اولین مدال را بگیرم بنابراین تلاش کردم که هیچ کدام از حرکت هایم را از دست ندهم و خدارا شکر هر شش حرکت را هم درست انجام دادم.  زمانی هم که  روی سکوی مسابقات رفتم، خیلی خوشحال بودم و حسی که داشتم را هیچ گونه نمی توانم بیان کنم. مردم عزیزم هم خیلی دعا کردند و از همه تشکر می کنم.

جمالی با اشاره به برنامه‌ای که برای آینده خود دارد گفت:  تقریباً سه سال است که وزنه برداری را شروع کرده‌ام و این اولین مسابقه بین المللی برون مرزی من بود. هدفی که دارم خیلی بزرگ است و می خواهم به طلای المپیک برسم و برای آن خیلی تلاش می کنم و می دانم که حتما به آن خواهم رسید.

نفر سوم وزنه برداری جوانان جهان در پاسخ به این پرسش که وجود رقیبانی که سابقه بیشتری نسبت به او در وزنه‌برداری داشتند و حتی مدال‌آور هم بوده‌اند نگرانش نکرد، گفت: روز مسابقه فقط به وزنه های خودم فکر می‌کردم و اصلاً کسی را نمی دیدم. تمام تمرکزم را روی کارم گذاشته بودم تا بتوانم وزنه هایم را بزنم.

جمالی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کند مدالی که او گرفته چقدر در انگیزه دیگر دختران وزنه بردار تاثیر مثبت بگذارد تا قوی تر از قبل به کارشان ادامه دهند،  تاکید کرد: وزنه‌برداری بانوان ایران از سال ۹۶ شروع به کار کرده است و خیلی از وزنه‌برداران هستند که قوی کار می‌کنند. آنها هم می توانند به مسابقات بروند و مدال بگیرند.  کار سختی نیست فقط نیاز به تلاش و اراده کافی دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.